Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorNysæter, Mia Kristine Furuseth
dc.date.accessioned2018-05-18T08:22:41Z
dc.date.available2018-05-18T08:22:41Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2498506
dc.descriptionBacheloroppgave, grunnskolelærerutdanning, 2017.nb_NO
dc.description.abstractNorsk: Hensikten med denne oppgaven var å undersøke ulike aspekter ved tilpasset opplæring. Jeg var interessert i å finne ut hva som lå i begrepet, finne ut hva teori sier om hva tilpasset opplæring er, hva som må til for å få til tilpasset opplæring og hvorfor det er viktig. Jeg valgte denne problemstillingen fordi jeg synes det er et interessant tema som man bør og må tenke over, spesielt i dagens samfunn og i skolesammenheng. I et klasserom har vi mange et mangfold av elever som kommer med hver sin «bagasje». Noen sliter psykisk eller fysisk og kanskje de sliter med begge, noen har diagnoser som påvirker hverdagen, enkelte elever sliter med motivasjon og andre kan gjør det bra faglig men sliter sosialt. Det elevene har til felles er at skolen skal være en arena for alle og enhver. Skolen skal ikke bare utvikle elevene faglig, men også på et sosialt plan. For å få til å nå alle elevene må læreren tilpasse undervisningen til alle elevene.nb_NO
dc.description.abstractEnglish: The purpose with this thesis was to explore various aspects concerning adapted education. I was interested in figuring out what is was about, explore what different theories had to say about adapted education, what is needed to achieve it and why it is so important. I chose my thesis question because I think it is an interesting theme, that is needed to be considered in today’s society and school. We have a diversity of pupils in the classroom. Some may struggle with their mental- or physical health, or some may struggle with both, some pupils have diagnoses that affect them, some have difficulties with motivation and other pupils do good at school but struggle with the social aspect of live. The school is an arena for everyone, and that is collective for the pupils. The school are not just there to develop the pupils academically, but also socially. The teacher must adapt the tuition to every pupil.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectGLUnb_NO
dc.subjecttilpasset opplæringnb_NO
dc.subjectrelasjonernb_NO
dc.subjectlæringnb_NO
dc.subjectvurderingnb_NO
dc.titleAlle elever skal få muligheten til å lærenb_NO
dc.title.alternativeEvery pupil shall be given the opportunity to learnnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280nb_NO
dc.source.pagenumber32nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel