Show simple item record

dc.contributor.authorKarterud, Julie
dc.date.accessioned2018-09-19T06:50:49Z
dc.date.available2018-09-19T06:50:49Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2563315
dc.descriptionBacheloroppgave faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2018nb_NO
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven er en litteraturstudie som omhandler elevmedvirkning, mestringsforventning og lærerens rolle i forhold til elevmedvirkning og mestringsforventning. Problemstillingen som skal besvares er som følger: Hvilken betydning kan elevmedvirkning ha på elevenes mestringsforventning i kroppsøving, og hvordan kan læreren legge til rette for elevmedvirkning? For å svare på denne problemstillingen har relevant teori blitt samlet inn og beskrevet i et eget kapittel. Dette danner rammene for diskusjonsdelen og tar for seg elevmedvirkning, hvorfor man skal ha fokus på dette. Det blir også gått inn på motivasjon der det blir gått dypere inn i motivasjonsteorien om mestringsforventning. Det er også blitt søkt i eksisterende forskning, der det er blitt funnet 4 artikler som er relevante i forhold til å svare på problemstillingen. Metoden som er blitt benyttet, og søkeprosessen for å finne artiklene blir beskrevet i et eget metodekapittel. Det er gjennomført en diskusjon der teori blir koblet opp mot forskningsartiklene, hvor man ser om man finner sammenhenger og andre funn for å se om man kan trekke en konklusjon som svar på problemstillingen. I oppgaven finner man en sammenheng der vi ser at elevmedvirkning har en betydning for mestringsforventningen og motivasjonen til elevene. Man finner også funn som tyder på at læreren har en klar betydning i forhold til å legge undervisningen til rette for at dette skal bli utfallet.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectkroppsøvingnb_NO
dc.subjectlærerrollennb_NO
dc.subjectelevmedvirkningnb_NO
dc.subjectmestringnb_NO
dc.titleElevmedvirkningens betydning for mestringsforventning, og læreren som tilretteleggernb_NO
dc.title.alternativeThe importance of student participation in self-efficacy, and the teacher as a facilitatenb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Samfunnsvitenskapelige idrettsfag: 330nb_NO
dc.source.pagenumber37nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record