Browsing Master i utdanningsledelse deltid M2ULED by Title
Now showing items 30-38 of 38
-
Skolelederes og læreres erfaringer med utviklingsarbeid
(Master thesis, 2024) -
Skoleleders rolle i utviklingsarbeidet – overmenneske eller lagleder
(Master thesis, 2020)Norsk: En viktig forutsetning for elevenes læring, er lærere med god pedagogisk og faglig kompetanse, og skoleledere som legger til rette for lærernes læring (Hattie, 2013). Forskningen peker også på verdien av skoleeiernivået ... -
Strategier for skolemiljøarbeidet -utilsiktede konsekvenser?
(Master thesis, 2022)Kapittel 9 A i opplæringsloven pålegger skolen å sikre et trygt og godt psykososialt skolemiljø som fremmer helse, trivsel og læring for alle elever. Det er den enkelte elevens subjektive opplevelse som avgjør om skolemiljøet ... -
Strategisk skoleledelse som fremmer inkluderende praksis. -Skolesjefens rolle i den pedagogiske verdikjeden
(Master thesis, 2022)Norsk sammendrag Det overordnede temaet for hele dette masterprosjektet er ledelse for å fremme inkludering i skolen. Det er sterke føringer på dette i skolenes styringsdokumenter og i stortingsmeldinger. Opplæringslovens ... -
Tilpasset opplæring i Meld. St. 6 (2019-2020) og rektors ledelse av dette arbeidet.
(Master thesis, 2022)Hensikten med denne masteroppgaven har vært å undersøke hva rektor bør gjøre for å oppfylle intensjonene i Stortingsmelding 6 (Meld. St. 6 (2019-2020)) - Tett på, tidlig innsats og inkluderende fellesskap i barnehage, skole ... -
Utviklingsarbeid i skolen – systematisk ledelse og bruk av motivasjon eller styrt av politiske føringer og tilfeldigheter
(Master thesis, 2022)Lærerne har gjennom mange år i stor grad vært overlatt til seg selv i klasserommet, og selv vært ansvarlig for elever, fag, dilemmaer, utfordringer og mestringsopplevelser (Hattie, 2017; Robinson, 2016). I det nye ... -
Utviklingsarbeid i skolen, skoleleders rolle og muligheter. En studie med vekt på skole- hjemsamarbeid og elevens rolle i utviklingssamtalen.
(Master thesis, 2022)Hensikten med denne oppgaven er å undersøke elevenes mulighet til medvirkning i utviklingssamtalen og samarbeidet mellom skole og hjem for så å videre utvikle en strategi for utviklingsarbeid på egen skole (Ertesvåg, 2012). ... -
Å lede forbedringsarbeid
(Master thesis, 2020)Norsk: Denne masteroppgaven inneholder to delstudier og en overbyggende kappe. Formålet med oppgaven er å få en dypere forståelse for hvordan ledere av barnehagen kan lede forbedringsarbeid i barnehagen. Det er gjennomført ... -
Å lede forbedringsarbeid
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven tar for seg ledelse av pedagogisk forbedringsarbeid i skolen. Hensikten med masteroppgaven er å vise hvordan skoleledere kan lede arbeidet med forbedring av pedagogisk praksis med sikte på å øke elevenes ...