Show simple item record

dc.contributor.authorBrattøy, Ellen
dc.date.accessioned2015-05-18T08:18:33Z
dc.date.available2015-05-18T08:18:33Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/283658
dc.description.abstractDenne artikkelavhandlingen har spesialpedagogisk kompetanse i grunnskolen som tema. Gjennom den teoretiske delen trekkes det opp historiske linjer som gir en forklaring på spesialundervisningens plass i dagens grunnskole. Videre belyser den de politiske og juridiske siden ved dagens spesialundervisning og tar for seg begrepene tilpasset opplæring og spesialundervisning i relasjon til integrering og inkludering. Avhandlingens problemstilling retter fokus mot kompetanse i relasjon til gjennomføring av spesialundervisning og dette er derfor blant annet belyst ut fra rektors ansvar for kompetanse hos sine lærere samt andre rammefaktorer som har innvirkning. Artikkelen i avhandlingen spisser så det teoretiske overblikket inn mot problemstillingen, og her er rektors rolle sentral da det er rektorer som er respondenter i artikkelens empiriske datamateriell. Spesialpedagogisk kompetanse belyses deretter og det diskuteres i artikkelen om denne er til stede.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherHøgskolen i Lillehammernb_NO
dc.titleSpesialpedagogisk kompetanse i grunnskolennb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::Special education: 282nb_NO
dc.source.pagenumber81nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record