Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorAhmed, Halima
dc.date.accessioned2022-01-19T08:28:35Z
dc.date.available2022-01-19T08:28:35Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2838105
dc.description.abstractBakgrunn og formål Formålet med studiet har vært å få økt kunnskap rundt karriereveiledningsarbeidet jobbspesialister i NAV gjør med ungdom med psykiske lidelser. Problemstilling og forskningsspørsmål Med utgangspunkt i bakgrunn og formål, er problemstillingen i oppgaven «Hva er jobbspesialistene i NAV opptatt av i karriereveiledningsarbeidet?» Forskningsspørsmålene relaterer seg til den karriereteoretiske forståelsen rundt jobbspesialistenes karriereveiledningsarbeid med ungdom med psykiske lidelser, og sentrale suksessfaktorer i inkluderingsarbeidet. Metode og utvalg For å få svar på denne problemstillingen og forskningsspørsmålene har det blitt gjort en kvalitativ studie med individuelle intervjuer av 5 jobbspesialister og IPS-veiledere i NAV. Informantene ble hentet inn gjennom et strategisk utvalg. Datamaterialet har blitt analysert gjennom systematisk tekstkondensering, og oppgaven er forankret i hermeneutikk og sosialkonstruktivisme som vitenskapelig tilnærming. Gjennom analysen kom jeg frem til fire hovedfunn: - Relasjonsbygging med deltaker - Jobbspesialistens arbeid med arbeidsgivere - Tverrfaglig samarbeid - Oppfølging av deltaker Resultater og konklusjon Jeg presenterer funn som jeg drøfter mot aktuell teori og forskning. Resultatene viste lite variasjon i hva jobbspesialistene var opptatt av og hva som var sentrale suksessfaktorer. Mye av karriereveiledningsarbeidet jobbspesialistene gjør kan forstås ut ifra utviklings- og læringsparadigmet, men har flere elementer som kjennes igjen i det logisk-positivistiske paradigmet og det konstruktivistiske paradigmet.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHøgskolen i Innlandeten_US
dc.subjectKarriereveiledningen_US
dc.subjectPsykiske lidelseren_US
dc.title«NAVs jobbspesialist i karriereveiledningsarbeidet med ungdom med psykiske lidelser»en_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.source.pagenumber93en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel