Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHagen, Jenny Helene
dc.date.accessioned2015-06-29T10:32:27Z
dc.date.available2015-06-29T10:32:27Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/285947
dc.descriptionBacheloroppgave, grunnskolelærerutdanning, 2014.nb_NO
dc.description.abstractNorsk: Formålet med denne oppgaven var å se på hvordan uteskole kan fremme tilpasset opplæring. Jeg har benyttet meg av intervju og observasjon som metodevalg for å svare på min problemstilling. Jeg har intervjuet fire elever og to lærere som benytter seg regelmessig av uteskole i sin undervisning. I tillegg har jeg observert en 1. klasse ha uteskole. Resultatene av intervjuene og observasjonen viser fokus på variasjon for å nå flest elever, gjennom varierte arbeidsmåter og bruk av praktisk læring. Resultatene viser også to lærere med ulik bakgrunn om uteskole fra deres lærerutdanning. Variasjon av lærestoff, arbeidsmåter, læremidler, organisering og intensitet kom veldig positivt fram av mine funn i forbindelse med tilpasset opplæring. Av mine funn så kan det tyde på at organisasjonen har rom for samarbeidskultur, hvor lærere kan dele erfaringer og lære av hverandre.nb_NO
dc.description.abstractEnglish: The priority on this task was to look at the relationship between use of the natural environment for teaching purpose and adapted education. The methods I’ve chosen to answer on this task have been to interview four pupils and two teachers. It has also been to observe a 1rst grade using the natural environment. The results of the interviews and the observation show focus on variation to reach most of the pupils through different methods and use of practical learning activities. The results also show that the teachers had different background of the subject from the universities. My results show positive effects from variation in curriculum, methods, learning tools, organisation and intensity in adapted education. My results also show sign of more corporations between the teachers in the organisation, so they can share and learn from each other.
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectuteskolenb_NO
dc.subjecttilpasset opplæringnb_NO
dc.subjectGLUnb_NO
dc.titleUteskole og tilpasset opplæringnb_NO
dc.title.alternativeUse of the natural environment for teaching purposes and adapted educationnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.source.pagenumber32nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel