Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorIndsetviken, Aksel Harjo
dc.date.accessioned2015-06-30T09:06:06Z
dc.date.available2015-06-30T09:06:06Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/286071
dc.descriptionBacheloroppgave, grunnskolelærerutdanning, 2014.nb_NO
dc.description.abstractNorsk: Oppgavens tema er tilpasset opplæring for evnerike barn i skolen. Problemstillingen for oppgaven er ”Hvilket syn har lærere på tilpasset opplæring av evnerike elever?”. For å svare på problemstillingen har jeg gått gjennom teori om både tilpasset opplæring og evnerike elever. Metodevalget falt på intervju av lærere i barneskolen. Gjennom mine intervjuer har jeg fått frem utfordringer og løsninger for å tilpasse opplæring til evnerike elever. Ulike strategier som segregering, akselerasjon og pensumberikelse kom både frem fra teori og informantene. På grunn av oppgavens begrensede omfang av ord, vil denne oppgaven kun presentere noen av mange mulige framgangsmåter i arbeidet med evnerike barn i den norske skolen.nb_NO
dc.description.abstractEnglish: The topic of this thesis is adapted education for gifted children in school. The research problem for the task is "Which view does teachers have on adapted education for gifted pupils?". To answer the research question, I have gone through the theory of both adapted education and gifted pupils. My choice of method landed on interviewing teachers in elementary school. Through my interviews, I have presented challenges and solutions to adapted education for gifted children. Different strategies such as segregation, acceleration and curriculum enrichment were elements mentioned from both the theory and the informants. Because of the limited amount of words for this task, I will only present a few of many possible approaches in working with gifted children in the Norwegian school.
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectGLUnb_NO
dc.subjectevnerike barnnb_NO
dc.subjecttilpasset opplæringnb_NO
dc.titleEvnerike barn, tilpasset opplæringnb_NO
dc.title.alternativeOur gifted children in schoolnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.source.pagenumber37nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel