Show simple item record

dc.contributor.authorTetlimo, Kristine
dc.date.accessioned2015-07-02T14:38:27Z
dc.date.available2015-07-02T14:38:27Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/286393
dc.descriptionBacheloroppgave, grunnskolelærerutdanning, 2014.nb_NO
dc.description.abstractNorsk: Etikk i skolen og dydsetikk er det overordna temaet for denne bacheloroppgaven. For å gi oppgaven et tyngre holdepunkt tilspisses temaet til dannelse og deretter til viktigheten av fenomenet læreren som forbilde. Ut fra teorier om dannelse og læreren som forbilde vil problemstillingens spørsmål besvares. For å gjøre dette best mulig trekkes det frem flere teorier. Bronfenbrenners økologiske modell, dannelses- og vekstmodellen, forskning på begrepet ”læreren som forbilde” og modellæring er av de teoriene som legges frem med vinkling mot dydsetikken i skolen.nb_NO
dc.description.abstractEnglish: Ethics in school and virtue ethics is the main theme of this bachelor. To give the task at hand a good base, the theme will be narrowed down to formation and further on to the importance of the teacher as a role model. The main task will be answered based on the relevant theories about formation and the teacher as a role model. To pull this off in the best fashion, several theories will be presented. Bronfenbrenners ecological model, formation and growth model, studies on the term "the teacher as a role model" and model learning, are the theories that will be aimed at virtue ethics in school.
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectGLUnb_NO
dc.subjectetikknb_NO
dc.subjectdydsetikknb_NO
dc.subjectdydnb_NO
dc.subjectdannelsenb_NO
dc.subjectholdningernb_NO
dc.subjectverdiernb_NO
dc.subjectelevernb_NO
dc.subjectlærerrollennb_NO
dc.titleDydsetiske bidrag i skolen.nb_NO
dc.title.alternativeVirtue ethics contribution in the school.nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.source.pagenumber29nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record