Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorTrønnes, Maya
dc.date.accessioned2015-07-03T09:26:51Z
dc.date.available2015-07-03T09:26:51Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/286427
dc.descriptionBacheloroppgave, grunnskolelærerutdanning, 2014.nb_NO
dc.description.abstractNorsk:Problemstillingen min er: ”Hvordan viser elever forståelse for kjemiske reaksjoner i kreative tekster?” Metoden for min studie er å analysere 6 kreative tekster fra tre forskjellige elever. Disse elevene er kategorisert i tre forskjellige nivå i grad av mikroforståelse for kjemiske reaksjoner. Resultatene setter jeg inn i en tabell som viser en oversikt over hvilke begreper de bruker, og om begrepene er på makro eller mikronivå. I drøftingen ser jeg på hvordan elevene fra de forskjellige nivåene viser forståelse gjennom bruk av spontane og vitenskapelige begrep, og hvordan de gjennom å skrive på makro- og mikronivå viser forståelse for de to kjemiske reaksjonene de skriver om.nb_NO
dc.description.abstractEnglish: The problem I address in this paper is: "How do students understand chemical reactions in creative texts?" The method of my study is to analyze six creative texts from three different students. These students are categorized into three different levels of the degree of micro knowledge of chemical reactions. I will insert the results in a table showing an overview of the concepts they use and if the concepts are at a macro or micro level. In the discussion, I look at how students from different levels show knowledge through the use of spontaneous and scientific concepts, and how they through writing in macro and micro level shows their knowledge of the two chemical reactions they write about
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectGLUnb_NO
dc.subjectnaturfagnb_NO
dc.subjectkjeminb_NO
dc.subjectteksternb_NO
dc.subjectkreative teksternb_NO
dc.subjectkreativ skrivingnb_NO
dc.titleKreativ skriving i naturfag.nb_NO
dc.title.alternativeCreative writing in science.nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.source.pagenumber38nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel