Show simple item record

dc.contributor.authorStokke, Mona
dc.contributor.authorSkarli, Jim Broch
dc.date.accessioned2024-09-04T09:23:59Z
dc.date.available2024-09-04T09:23:59Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.isbn978-82-8380-499-7
dc.identifier.issn2535-4140
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3150062
dc.description.abstractDet eksisterer lite forskning som samtidig ser på veiledning og tjenesteinnovasjon. Formålet med prosjektet har derfor vært å bli kjent med myndiggjørende veiledning som perspektiv og praksis ved NAV Lillehammer-Gausdal. Prosjektet har undersøkt hvordan myndiggjøringsmodellen omsettes til praksis og hvilke resultater en kan se av kompetansetiltaket. De viktigste aspekter ved tiltaket som synes å ha hatt betydning for omsetting av myndiggjøringsmodellen til praksis er en sterk forankring og et felles fokus hos både ledere og ansatte, tett integrering med praksis og gruppebasert deling og refleksjon. Når det kommer til resultater, ser det ut til at tiltaket særlig har ført til økt bevissthet og systematikk i møte med brukeren. Man har også utviklet et felles språk og en kultur rundt myndiggjøring av brukere, samt fått økt kjennskap til og ydmykhet for hverandres oppgaver. Studien konkluderer med at kompetansetiltaket har resultert i svært positive resultater, i tråd med tiltakets intensjoner.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHøgskolen i Innlandeten_US
dc.relation.ispartofseriesOppdragsrapport;10/2024
dc.title«Det blir en rød tråd gjennom hele arbeidet» Følgeforskning av kompetansetiltaket «Den myndiggjorte bruker» ved NAV Lillehammer-Gausdal. Empirinotaten_US
dc.typeResearch reporten_US
dc.rights.holder© Forfatterne/Høgskolen i Innlandet, 2024en_US
dc.source.pagenumber27en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record