Show simple item record

dc.contributor.authorBook, Pauline
dc.date.accessioned2025-03-03T13:48:55Z
dc.date.available2025-03-03T13:48:55Z
dc.date.created2024-05-27T11:20:09Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationPaideia - Tidsskrift for professionel pædagogisk praksis. 2024, (27), 37-48.en_US
dc.identifier.issn1904-9633
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3181501
dc.description.abstractArtikkelen retter søkelyset mot hvordan en integrert språk- og fagundervisning kan implemente- res i språklig heterogene naturfagklasser. Med bakgrunn i forskning innen naturfag og språk foreslås en modell som har til hensikt å synliggjøre hvordan læreplan, fysisk læringsmiljø, situasjoner for faglig mestring samt samhandling og interaksjoner sammen kan fremme læring for elever som lærer naturfag på både førstespråket og på et andrespråk. Modellen vektlegger et positivt syn på variasjon i elevers språk og erfaringer som grunnlag for faglig læring i heterogene klasser.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleNaturfag i flerspråklige klasser – En ressursorientert modellen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.source.pagenumber37-48en_US
dc.source.journalPaideia - Tidsskrift for professionel pædagogisk praksisen_US
dc.source.issue27en_US
dc.identifier.cristin2271018
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal