• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Master- og hovedoppgaver / Master thesis
  • Master i grunnskolelærerutdanning for trinn 1-7 samlingsbasert heltid MGL217S
  • View Item
  •   Home
  • Master- og hovedoppgaver / Master thesis
  • Master i grunnskolelærerutdanning for trinn 1-7 samlingsbasert heltid MGL217S
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Beyond Storytime: An Exploration of Recently Graduated Teachers´ Perspectives on the Pedagogical Value of Picture books.

Linda Kristin Flatner
Master thesis
Thumbnail
View/Open
no.inn:inspera:353303081:51602512.pdf (1.480Mb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/3204422
Date
2025
Metadata
Show full item record
Collections
  • Master i grunnskolelærerutdanning for trinn 1-7 samlingsbasert heltid MGL217S [94]
Abstract
Denne masteroppgaven utforsker perspektivene til nylig utdannede engelsklærere på barnetrinnet (1-7) i Norge når det gjelder den pedagogiske verdien, implementeringen og integreringen av engelske bildebøker i klasserommet. Basert på teorier om visuell og multimodal literasitet, resepsjonsteori og sosiokulturell læring, undersøker studien hvordan lærere i starten av yrkeslivet oppfatter og navigerer bruken av bildebøker i en engelskundervisningskontekst preget av både muligheter og begrensninger. Studien er forankret i kvalitativ metodikk og bygger på dybdeintervjuer med fem nyutdannede lærere som jobber i norske grunnskoler. Funnene viser at deltakerne anser bildebøker som svært verdifulle pedagogiske verktøy for å fremme språkutvikling, engasjement og kritisk tenkning.

Imidlertid møter de flere utfordringer, inkludert begrenset tilgang til passende materiell, strukturelle forventninger knyttet til bruk av lærebøker, følelsen av isolasjon i praksis og tidsbegrensninger. Lærerne uttrykte et sterkt ønske om mer institusjonell støtte, tilgang til differensierte ressurser og en større vekt på litteraturbaserte metoder i lærerutdanningen.

Til tross for disse hindringene forble deltakerne entusiastiske og anbefalte eksperimentering, økt samarbeid og utholdenhet i arbeidet med å integrere bildebøker i undervisningen. Studien bidrar til forståelsen av hvordan bildebøker kan være både pedagogisk rike og praktisk underutnyttede i engelskundervisning, og belyser behovet for systemisk støtte og profesjonell utvikling for å bygge bro mellom læreplan og klasserom.
 
This thesis explores the perspectives of recently graduated English as a Foreign Language (EFL) teachers in primary school in Norway regarding the pedagogical value, implementation, and curriculum integration of English picturebooks in the primary classroom. Drawing on theories of visual and multimodal literacy, reader response theory, and sociocultural learning, the study investigates how early-career teachers perceive and navigate the use of picturebooks in an EFL context shaped by both opportunities and constraints. The study is grounded in qualitative methodology and is based on in-depth interviews with five early-career teachers working in Norwegian primary schools. Findings reveal that participants viewed picturebooks as highly valuable tools for promoting language development, engagement, and critical thinking.

However, they also faced multiple challenges, including limited access to appropriate materials, structural expectations tied to textbook use, the feeling of isolation in practice, and time constraints. The participants expressed a strong desire for more institutional support, access to differentiated resources, and a greater emphasis on literature-based methods in teacher training.

Despite these obstacles, participants remained enthusiastic and advocated for experimentation, collaboration, and persistence in integrating picturebooks into their teaching. The study contributes to the understanding of how picturebooks can be both pedagogically rich and practically underused in EFL settings, highlighting the need for systemic support and professional development to bridge the gap between curriculum ideals and classroom realities.
 
Publisher
Inland Norway University

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit