• Hvordan artister kan bruke sosiale medier til å styrke relasjonene til sine fans 

      Lund Juul, Erik Mauritz; Rushfeldt, Trym (Bachelor thesis, 2019)
      Denne bacheloroppgave undersøker hvordan artister kan styrke relasjonen til sine fans gjennom sosiale medier. Vi har først og fremst konsentrert oss om hvordan artistene opptrer gjennom Facebook og Instagram og hvordan ...
    • K-pop: En ny bærekraftig musikkbransje 

      Tjugen, Audhild; Drec, Marina (Bachelor thesis, 2015)
      denne oppgaven ser vi på hvordan en annerledes bransjemodell fører til et mer engasjert fansamfunn. Sør-Korea har det siste tiåret gått fra å være anonym i musikkbransjen til å ha en egen sjanger innen pop. Det lille landet ...
    • Måling av educational experience i musikkstrømmetjenester 

      Sandsengen Darell, Kine; Brennodden, Stine (Bachelor thesis, 2016)
      Temaet for denne bacheloroppgaven er betalingsvilje for strømmetjenester i musikkbransjen. Internett har blitt en dominerende kanal for levering av musikk og strømmetjenester har tatt over musikkmarkedet. Vi ser at inntektene ...