• Barn og fysisk aktivitet i barnehagen: Hvordan kan aktivitetsnivået dokumenteres? 

      Stokke, Anne; Weydahl, Andi; Calogiuri, Giovanna (Journal article; Peer reviewed, 2014)
      Norsk sammendrag: Vi målte det fysiske aktivitetsnivået til 42 barn i løpet av en vanlig dag i barnehagen ved hjelp av ulike instrumenter. Denne studien vil gi kunnskap om barns fysiske aktivitet i barnehagen, og om barnas ...
    • ”Meget står på spill med mitt blikk” 

      Andersen, Veslemøy Lauvli; Larsen, Frederica Maciel (Bachelor thesis, 2013)
      Bakgrunn: Kunnskap og klinisk blikk er en viktig del av sykepleierens fagutøvelse i observasjon av pasienter. Hensikt: Undersøke hvordan kunnskap påvirker utviklingen av sykepleierens kliniske blikk. Metode: Fordypningsoppgave ...
    • Opplæringsfilmer for videoproduksjon: Visuell fremstilling av opptaks- og klippeprinsipper 

      Brekke, Tomas; Øvrebø, Stian; Møllegård, Henrik; Solbakken, Daniel (Bachelor thesis, 2013)
      Problemstillingen som denne besvarelsen er bygget på er: Hva skiller lærebøker og videotutorials i opplæringssituasjoner? Vi vil drøfte problemstillingen gjennom litteratur. Da med utgangspunkt i tekster og analyse som vi ...
    • Realisme i praksisnær forskning 

      Hummelvoll, Jan Kåre (Journal article, 2011)
      Deltakende observasjon kan bidra til nye perspektiver på praksis. Professor Astrid Klopstad Wahl spurte i et innspill i Sykepleien Forskning (1): «Er kunnskapsutviklingen i dagens sykepleieforskning optimalt fokusert ...