Browsing Brage INN by Author "Eriksen, Stig"
Now showing items 1-6 of 6
-
Elevvurdering og tilpasset opplæring: Hva betyr elevvurdering for tilpasset opplæring? Hva betyr skole–hjem-samarbeidet for tilpasset opplæring?
Eriksen, Stig; Dobson, Stephen; Nes, Kari; Sand, Sigrun (Rapport;07/2011, Research report, 2011)Norsk: Denne rapporten omhandler tilpasset opplæring med fokus på elevvurdering og samarbeid hjem–skole. Vi har stilt følgende 3 forskningsspørsmål: 1. Hvordan forstås og praktiseres elevvurdering sett i relasjon til ... -
Erfaringer med validering av realkompetanse som et supplement til basiskurset i UH-pedagogikk.
Eriksen, Stig; Fritze, Yvonne; Nordkvelle, Yngve (Report, 2024)I denne rapporten ønsker vi å oppsummere våre erfaringer med validering av UH-pedagogisk basiskompetanse ved Høgskolen i Innlandet (HINN). Siden våren 2021 har høgskolen hatt en egen prosedyre for validering av UH-pedagogisk ... -
Kvalifisering til førstelektor - en analyse av søkeres og komiteers forståelse og praktisering av opprykkskriteriene
Hakel, Katja; Eriksen, Stig; Nordkvelle, Yngve Troye (Oppdragsrapport;14/2023, Research report, 2023)Denne rapporten er resultatet av et felles forskningsprosjekt mellom Høgskolen i Innlandet og NTNU. Formålet med prosjektet var å avdekke bredden i søkeres og komiteers forståelse og praktisering av opprykkskriteriene ved ... -
Kvalitetsutvikling i samspillet mellom høgskolen og praksisfeltet i grunnskolelærerutdanningen: Hvordan kan strukturelle endringer og kompetanseutvikling bidra? Et delprosjekt under PIL-prosjektet (Praksis som integrerende element i lærerutdanning)
Eriksen, Stig; Gloppen, Bjørg Herberg (Rapport;13/2011, Research report, 2011)Norsk: Høgskolen i Hedmark søkte i 2008 om midler til å delta i delprosjekt under PIL og har deltatt med to prosjekter. Intensjonen med PIL-prosjektet er å styrke relasjonen til praksisfeltet. Det første delprosjektet har ... -
PIL – Praksis som integrerende element i lærerutdanningen: Sluttrapport fra lokalt PIL-prosjekt ved Høgskolen i Hedmark. Treklangsamarbeid og Trepartsamtaler
Bakke, Elin; Eriksen, Stig; Gloppen, Bjørg Herberg; Halmrast, Gudrun Sælen; Ranheimsæter, Åsne; Sommervold, Tove; Stauri, Tormod; Taarud, Randi; Østerås, Bergljot (Research report, 2011)Høgskolen i Hedmark, Avdeling for lærerutdanning og naturvitenskap, har siden februar 2009 vært en del av det nasjonale PIL-prosjektet. Gjennom dette prosjektet har høgskolen fått anledning til å kvalitetssikre og ...