Browsing Brage INN by Author "Gustavsen, Ann Margareth"
Now showing items 1-9 of 9
-
Evaluering av "Kompetanseutvikling Sør-Troms": Et partnerskap i desntralisert ordning for kompetanseutvikling mellom regionen "Sør-Troms" og Senter for praksisrettet utdanningsforkning, 2019-2022
Gustavsen, Ann Margareth; Merkelbach, Friederike (Skriftserien;32, Research report, 2022-12)I 2019 inngikk regionen Sør-Troms med kommunene Gratangen, Harstad, Ibestad, Kvæfjord og Tjeldsund partnerskap med Senter for praksisrettet utdanningsforskning (SePU), ved Høgskolen i Innlandet, i forbindelse med desentralisert ... -
Forsknings- og utviklingsarbeid i barnehage og skole - tilnærmingsmåter ved Senter for praksisrettet utdanningsforskning
Nordahl, Thomas; Gustavsen, Ann Margareth (Skriftserien;15/2022, Others, 2022)I forbindelse med markeringen av 10-årsjubileumet til Senter for praksisrettet utdanningsforskning (SePU) har nåværende ansatte og noen tidligere ansatte skrevet artikler som synliggjør noen av de aktivitetene og prosjektene ... -
Kjønnsforskjeller i sosiale og skolefaglige prestasjoner
Gustavsen, Ann Margareth (Doctoral thesis, 2018)Bakgrunnen for tematikken i avhandlingen er både de nasjonale og de internasjonale forskningsresultatene som viser at jenter i dagens skole presterer bedre enn guttene i alle fag, bortsett fra faget kroppsøving, selv om ... -
Kompetanseutvikling Sør-Troms: resultater etter første måletidspunkt, T1
Gustavsen, Ann Margareth; Gran, Lillian (Skriftserien;05/2021, Research report, 2021)Regionen Sør-Troms med kommunene Gratangen, Harstad, Ibestad, Kvæfjord og Tjeldsund, har valgt Senter for praksisrettet utdanningsforskning (SePU), ved Høgskolen i Innlandet, som samarbeidspartner i den nasjonale modellen ... -
Longitudinal relationship between social skills and academic achievement in a gender perspective
Gustavsen, Ann Margareth (Journal article; Peer reviewed, 2017)Previous studies found that girls have higher academic achievement than boys in most school subjects. Teachers’ grading of academic achievement seems to be based not only on students’ knowledge but also their social skills, ... -
Læringsmiljø og pedagogisk analyse «LP Vest-Lofoten». Prosjektperiode 2018 - 2022
Gustavsen, Ann Margareth; Johansen, Jane Irén (Skriftserien;22/2022, Research report, 2022)«LP Vest-Lofoten» har hatt sin prosjektperiode fra 2019 til 2022. Senter for praksisrettet utdanningsforskning har i denne perioden samarbeidet med de tre kommunene i Vest-Lofoten, Moskenes, Flakstad og Vestvågøy omkring ... -
Norwegian students’ experiences of homeschooling during the COVID-19 pandemic
Mælan, Ellen Nesset; Gustavsen, Ann Margareth; Stranger-Johannessen, Espen; Nordahl, Thomas (Peer reviewed; Journal article, 2021)Norwegian teachers and school leaders had to organise and provide homeschooling for their students from March to May 2020 due to the COVID-19 pandemic. A survey conducted in May 2020 examined lower secondary school students’ ... -
Skoleutvikling i 22 kommuner. Evalueringsrapport for «Kultur for læring». Resultater fra T1, T2 og T3, 2016 - 2020
Nordahl, Thomas; Gustavsen, Ann Margareth; Myhr, Lars Arild; Nordahl, Sigrid Øyen; Stranger-Johannessen, Espen; Løken, Gro Helstad (Skriftserien;24/2021, Research report, 2021)«Kultur for læring» er et forsknings- og utviklingsprosjekt som har blitt gjennomført i alle grunnskoler og kommuner i gamle Hedmark fylke fra 2016 til ut skoleåret 20/21. Denne rapporten sammenfatter de kvantitative ... -
Sosial kompetanse i et flerkulturelt perspektiv. En sammenlikningsstudie av minoritetsspråklige og majoritetsspråklige elevers sosiale kompetanse i norsk ungdomsskole
Gustavsen, Ann Margareth (Master thesis, 2007)Et stadig tilbakevendende område innenfor temaet minoritetselever i norsk skole, er hvordanminoritetselever mestrer skolens faglige innhold. Det har blitt gjort en del undersøkelser pådette området som finner et gap i ...