Browsing Brage INN by Author "Sommervold, Tove"
Now showing items 1-5 of 5
-
Lesing på ungdomstrinnet : en rapport fra et Gi rom for lesing!- prosjekt
Haugstveit, Tove Brit; Sjølie, Gunvor; Sommervold, Tove (Høgskolen i Hedmark - Rapport, Research report, 2009)Norsk: Denne rapporten er et resultat av et prosjekt knyttet til strategiplanen Gi rom for lesing!, finansiert av Utdanningsdirektoratet og med støtte fra Høgskolen i Hedmark. Rapporten bygger på intervjuer med ... -
Litterære lesemåter i ungdomsskolens litteraturundervisning: En studie av møter mellom ungdomslesere og bildebøker
Sommervold, Tove (Doctoral thesis, 2020)I denne studien utforskes niendetrinnselevers bildeboklesninger i klasseromssamtaler og i selvstyrte grupper i norskfaget. Den overordnede problemstillingen har sitt utgangspunkt i leserorienterte teorier og spør hvordan ... -
Når mor blir et dyr. Om transformerte mødre i to skandinaviske bildebøker for barn
Vie, Inger-Kristin Larsen; Sommervold, Tove (Peer reviewed; Journal article, 2023)This article examines the animal nature of the mother figures in the two Scandinavian picturebooks Pija Lindenbaum’s När Åkes mamma glömde bort (When Owen’s Mom Breathed Fire, 2005) and Kari Saanum and Gry Moursund’s ... -
PIL – Praksis som integrerende element i lærerutdanningen: Sluttrapport fra lokalt PIL-prosjekt ved Høgskolen i Hedmark. Treklangsamarbeid og Trepartsamtaler
Bakke, Elin; Eriksen, Stig; Gloppen, Bjørg Herberg; Halmrast, Gudrun Sælen; Ranheimsæter, Åsne; Sommervold, Tove; Stauri, Tormod; Taarud, Randi; Østerås, Bergljot (Research report, 2011)Høgskolen i Hedmark, Avdeling for lærerutdanning og naturvitenskap, har siden februar 2009 vært en del av det nasjonale PIL-prosjektet. Gjennom dette prosjektet har høgskolen fått anledning til å kvalitetssikre og ... -
Trepartsamtalen, et praktisk bidrag til en profesjonsrettet lærerutdanning?
Ranheimsæter, Åsne; Sommervold, Tove; Stauri, Tormod Areson (Rapport;06/2011, Research report, 2011)Norsk: Det nasjonale PIL-prosjektet arbeider med utviklingen av praksissamarbeidet innenfor flere lærerutdanninger. Hovedintensjonen med prosjektet er å bidra til å skape en mer praksisforankret lærerutdanning. Denne ...