Blar i Avhandlinger / Dissertations på emneord "VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Spesialpedagogikk: 282"
Viser treff 1-3 av 3
-
Læreres praksis og elevers psykiske helse. En eksplorerende studie i ungdomsskolen
(Ph.d. i profesjonsrettede lærerutdanningsfag;10, Doctoral thesis, 2018)Den overordnede problemstillingen for denne avhandlingen er hvordan elevers psykiske helse kan støttes gjennom læreres daglige praksis med undervisning og med tilrettelegging for læring. Hensikten med avhandlingen er å ... -
Vilkår for læring for elevar på 1.-4. steg med vedtak om spesialundervisning
(Ph.d.-avhandling i profesjonsrettede lærerutdanningsfag;13, Doctoral thesis, 2020)Formålet med avhandlinga er å auke kunnskapen om kva som kjenneteiknar vilkåra for læring for elevar som får spesialundervisning og går på 1. – 4. steg. Det er gitt særleg merksemd til spesialundervisninga sin funksjon for ... -
Ways to be a person: How schools contribute to ‘making up’ intellectually disabled pupils
(PhD in Child and Youth Participation and Competence Development;, Doctoral thesis, 2019)How do ‘kinds’ of knowledge and practices existing within schools contribute to ‘making up’ intellectually disabled pupils in relation to perspectives on inclusion? This project departs from a micro-perspective on inclusion ...