• Unitary School – Inclusive School 

      Nes, Kari; Engen, Thor Ola; Strømstad, Marit (9;2002, Research report, 2002)
      I 2000 møttes "The International Research Colloquium on Inclusive Education" på Hamar. Dette var samtidig en anledning til å møtes for deltakere i Norges Forskningsråds evaluering av Reform 97, nærmere bestemt forskere ...
    • Valuing vulnerable children's voices in educational research.  

      Faldet, Ann-Cathrin; Nes, Kari (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      Changing views on childhood and children’s rights entail an increasing demand for listening to children's voices, even in research. All children are, in principle, seen as vulnerable participants in research, but our concern ...
    • Ved nåløyet : Rapport fra konferansen Hvordan klarer minoritetselevene seg i skolen? 

      Aasen, Joar; Engen, Thor Ola; Nes, Kari (14;2003, Research report, 2003)
      Denne rapporten inneholder bidrag fra forskere som medvirket under konferansen «Hvordan klarer minoritetselevene seg i skolen?» Konferansen ble arrangert av Flerfaglig gruppe for minoritetsstudier ved Høgskolen i Hedmark ...