• Digital Game-Based Support for Learning the Phlebotomy Procedure in the Biomedical Laboratory Scientist Education 

      Frøland, Tord Hettervik; Heldal, Ilona; Braseth, Turid Aarhus; Nygård, Irene; Sjøholt, Gry; Ersvær, Elisabeth (Peer reviewed; Journal article, 2022)
      Practice-based training in education is important, expensive, and resource-demanding. Digital games can provide complementary training opportunities for practicing procedural skills and increase the value of the limited ...
    • Praksisstudienes omfang og organisering i bioingeniørutdanningen 

      Furuseth, May-Tove; Kvissel, Anne Katrine; Berg, Vivian; Kjøbli, Eli; Volden, Vivi; Solli, Ann Iren; Granerud, Beathe Kiland; Lie-Jensen, Anette Christensen; Nygård, Irene; Alm, Bente; Ersvær, Elisabeth; Sjøholt, Gry (Peer reviewed; Journal article, 2022)
      Siden 2005 har omfang og innhold i bioingeniørutdanningen vært definert av en nasjonal rammeplan for å sikre likeverdig sluttkompetanse for alle kandidater. Fra 2019 ble en ny forskrift om nasjonale retningslinjer fastsatt. ...
    • Praksisveiledning: Behov, ønsker og forventninger 

      Ersvær, Elisabeth; Breistein, Rebecca Irene; Mjøen, Andreas Fossum; Stenseth, Else-Berit; Lid, Olgunn Sivertsen (Peer reviewed; Journal article, 2022)
      Hensikt: Ekstern praksis er en viktig del av en bioingeniørutdanning. I praksisstudier møter bioingeniørstudenten erfarne bioingeniører som sine praksisveiledere. Hensikten med denne studien er å beskrive behov og ønsker ...