• Eksamensordning i heimkunnskap ved lærerutdanning i Høgskolen i Hedmark og Høgskolen i Telemark 

      Søberg, Lilja E.K. Palovaara; Harman, Bjørg (Rapport, Research report, 2008-08-13)
      Norsk: Denne rapporten er et resultat av forsknings-og utviklingsarbeid fra tidsperioden mellom årene 2000-2004. Målet med rapporten er å dokumentere utviklingsarbeidet som vi har gjort i forbindelse med sluttevalueringen ...
    • Kan miditeknologi gjøre musikkundervisningen bedre? 

      Dyndahl, Petter (Journal article, 1995)
    • Musikkundervisning i en flerkulturell situasjon 

      Dyndahl, Petter (Journal article, 1994)
      Forfatteren presenterer her mulige premisser for en didaktisk og demokratisk diskusjon omkring hva slags innhold musikkfaget skal ha i dag. Dyndahl tar utgangspunkt i det faktum at vi er en flerkulturell nasjon, enten vi ...
    • Praksisstudienes omfang og organisering i bioingeniørutdanningen 

      Furuseth, May-Tove; Kvissel, Anne Katrine; Berg, Vivian; Kjøbli, Eli; Volden, Vivi; Solli, Ann Iren; Granerud, Beathe Kiland; Lie-Jensen, Anette Christensen; Nygård, Irene; Alm, Bente; Ersvær, Elisabeth; Sjøholt, Gry (Peer reviewed; Journal article, 2022)
      Siden 2005 har omfang og innhold i bioingeniørutdanningen vært definert av en nasjonal rammeplan for å sikre likeverdig sluttkompetanse for alle kandidater. Fra 2019 ble en ny forskrift om nasjonale retningslinjer fastsatt. ...