• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
Browsing by Subject 
  •   Home
  • Browsing by Subject
  •   Home
  • Browsing by Subject
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing Brage INN by Subject "Namibia"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-15 of 15

  • title
  • issue date
  • submit date
  • author
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Challenges in the primary education in Namibia 

      Wikan, Gerd (Rapport, Research report, 2008)
      English: The aim of this report is to describe the situation in the Namibian school system and discuss school internal and external reasons for school non-participation and poor results. By school non-participation is meant ...
    • En førsteklasse i Namibia : hvordan anerkjenner skolen elevenes sosiokulturelle bakgrunn? 

      Baardseth, Anne (Master thesis, 2009)
      Norsk: Skolesystemene i mange land i Afrika bygger på vestlige verdier, og innholdet kritiseres for å være fjernt fra elevenes hverdag. Skoleelever i Namibia scorer dårligere på lesing, skriving og regning enn elever fra ...
    • Evaluation of the Traditional Life Skills Project, Karas Region, Namibia 

      Klein, Jørgen; Martin, Calvin (Rapport, Research report, 2008)
      Norsk: Denne rapporten er basert på en evaluering av prosjektet ’Traditional Life Skills’ i Karas Region, Namibia. Prosjektet er drevet som et samarbeid mellom Namibiaforeningen og Ministeriet for Utdanning, Karas Region. ...
    • Forhold som påvirker lese- og skriveferdigheter. 

      Stræte, Ingrid (Bachelor thesis, 2014)
      Norsk: Denne oppgaven er et forsøk på å drøfte følgende problemstilling: “Hvordan spiller det som skjer i skolen inn på lese- og skrivenivået til en namibisk klasse på mellomtrinnet?” I oppgaven har jeg valgt å legge ...
    • Hjem-skole samarbeid i namibiske skoler. 

      Braskerud, Gard Martin (Bachelor thesis, 2015)
      Norsk: Denne bacheloroppgaven tar for seg hjem-skole samarbeid ved tre ulike namibiske skoler; en fattig, en relativt velstående og en velstående skole. Forskningen er basert på observasjon og intervju av ansatte ved ...
    • Home environmental factors influencing performance and progress of primary school pupils in Windhoek 

      Wikan, Gerd; Mostert, Louise (Journal article; Peer reviewed, 2011)
      Low educational outcome is a problem in Namibia. This might be explained as a function of several factors such as socioeconomic background, child input and school internal factors. These factors must all be taken into ...
    • Det ideelle er en lærerstil som fremmer læring 

      Myhre, Line Kirkelund (Bachelor thesis, 2013)
      Sammendrag: Etter å ha vært i praksis i Namibia, i byen Tsumeb, har jeg skrevet denne bacheloroppgaven. Den omhandler temaet klasseledelse og min problemstilling har vært som følger: I hvilken grad har læreren en stil ...
    • INTEGRATION OF TRANSLANGUAGING IN LESSONS: An approach to teaching and learning in Namibian junior secondary schools. A qualitative case study in three regions in Namibia. 

      Shifidi, Linus Nghifingiwanga (Master thesis, 2014)
      English: The history of Namibia shows that Namibia was a German colony from 1884 to 1914. After Independence in 1990, English became the official language and the language of instruction as from grade 4 up to University ...
    • Lærer – elev relasjoner 

      Pytte, Rine Hansen (Bachelor thesis, 2018)
      Norsk: Dette er en bacheloroppgave om lærer – elev relasjoner. Etter å ha vært i Namibia, hatt praksis og samlet inn data, har jeg skrevet denne oppgaven. Oppgaven er bygget rundt problemstillingen: Hvordan er lærer – ...
    • Når veien er smal, er det lett å falle. Et studie om frafall i namibisk skole. 

      Hirsti, Ruben Amble (Bachelor thesis, 2015)
      Norsk: Formålet med oppgaven var å finne ut om det eksisterte frafall og eventuelle årsaker til frafall på praksisskolen jeg var på i Namibia. For å kunne svare på dette så jeg på faktorer i hjemmemiljø, skolemiljø og ...
    • Reading among grade six learners in Namibia and Norway : an investigation of reading habits and attitudes of learners in the Khomas and Oshana regions of Namibia and the Hedmark region in Norway 

      Wikan, Gerd; Mostert, M. Louise; Danbolt, Anne Marit V.; Nes, Kari; Nyathi, Francis; Hengari, Job (Rapport, Research report, 2008)
      English: A joint research project was conducted by Hedmark University College in Norway and the University of Namibia and Ongwediva College of Education in Namibia. The project was considered as a pilot for a possible ...
    • Samarbeid mellom skole og hjem i Namibia 

      Dalløkken, Kristin Paulsen (Bachelor thesis, 2013)
      Sammendrag: I denne oppgaven kan du lese om hvordan hjem-skole samarbeidet fungerer på en praksisskole i Namibia. Det blir lagt fram teori som står bak dette temaet i Norge, og noen sammenligninger blir dratt mellom landene ...
    • Skole-hjem samarbeid i namibiske ungdomsskoler 

      Sjøgren, Sandra (Bachelor thesis, 2017)
      Norsk: Denne bachelor-oppgaven handler om hvordan skole-hjem samarbeidet fungerer ved to ulike skoler i Namibia. Oppgaven belyser hvilke samarbeidsformer som utarter seg, så vel som hvilke nivåer av samarbeid som finner ...
    • Streben etter suksess. 

      Martinez Lunde, Ida-Cheyenne (Bachelor thesis, 2015)
      Norsk: Formålet med oppgaven var å undersøke hvilke faktorer som påvirker elevens evne til å gjøre lekser ved namibiske skoler. Ved bruk av kvalitativ metodeforskning har jeg innhentet data fra elever, lærere og rektor. ...
    • The language of education policy. Implementation, practice and learning outcomes in Zambia, Namibia and Norway 

      Banda, Dennis; Mostert, Louise; Wikan, Gerd (Oppdragsrapport;2/2012, Research report, 2012)
      English: In this present document we present the findings of a pilot study conducted in all three countries during August and September 2011. The aim was to enhance the information basis and therefore we opted to do an ...

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit
       

       

      Browse

      ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

      My Account

      Login

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit