• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 5.-10. trinn / Primary and lower secondary education 5th to 10th grade
  • View Item
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 5.-10. trinn / Primary and lower secondary education 5th to 10th grade
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Forhold som påvirker lese- og skriveferdigheter.

Stræte, Ingrid
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
Straete.pdf (689.5Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/286397
Date
2014
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 5.-10. trinn / Primary and lower secondary education 5th to 10th grade [99]
Abstract
Norsk:

Denne oppgaven er et forsøk på å drøfte følgende problemstilling: “Hvordan spiller det som skjer i skolen inn på lese- og skrivenivået til en namibisk klasse på mellomtrinnet?” I oppgaven har jeg valgt å legge hovedfokuset på læreren og språksituasjonen i Namibia. Det er mange faktorer som er med på å styre nivået i forhold til lese- og skriveferdigheter. Språkproblematikken vises imidlertid å være hovedårsaken til de lave engelskferdighetene, men det er hos læreren løsningen ligger. Lærerne trenger å skaffe seg flere og bedre verktøy for å drive engelskundervisning i en flerspråklig klasse. Én måte å gjøre dette på er å bedre samarbeidet dem i mellom slik at bevisstheten kan økes i forhold til pedagogiske og didaktiske strategier, noe som forhåpentligvis kan føre til bedre lese- og skriveferdigheter hos elevene.
 
English:

In this thesis I am trying to discuss the following topic question: “How do the circumstances in schools affect the reading and writing level for a Namibian class at the upper primary phase?” The main focus is on the teacher and the language situation in Namibia. There are several factors that affect the reading and writing level. Nevertheless, it appears the language situation is the main factor, though the teacher is the solution. The teachers need to be equipped with more and better tools to learn how to deal with the English teaching in a multilingual classroom. One way to do this is to increase their cooperation so their knowledge regarding educational and didactic strategies can improve. This would most likely lead to improved reading and writing skills for the learners.
 
Description
Bacheloroppgave, grunnskolelærerutdanning, 2014.

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit