• Feedback, medvirkning og motivasjon. Læreres vurderingspraksis og elevers motivasjon 

      Gloppen, Bjørg H.; Dobson, Stephen; Andersen, William W.; Christiansen, Victoria P.; Sofienlund, Hege B. (Rapport;10/14, Research report, 2015-01-14)
      Norsk: I denne rapporten presenterer vi data som viser hvordan lærere gjennom feedbackpraksis kan bidra til elevers motivasjon i sin egen læring. I denne sammenhengen er feedback, medvirkning og motivasjon nøkkelbegreper. ...
    • Relasjonsbasert klasseledelse: et komplekst fenomen 

      Aasen, Ann Margareth; Nordahl, Thomas; Mælan, Ellen Nesset; Drugli, May Britt; Myhr, Lars (Oppdragsrapport;13/14, Research report, 2014-12-12)
      Denne rapporten er et resultat av et FoU-prosjekt Senter for praksisrettet utdanningsforskning har gjennomført på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet. 9 skoler i Haugalandet har deltatt i prosjektet og har på den ene siden ...