• Det gode spørsmål 

      Madsbu, Jens Petter; Thomassen, Åse (Notat, Working paper, 2007)
      Norsk: Med dette notatet ønsker vi å belyse viktigheten av å stille gode spørsmål. Vårt mål er at studenter skal øve opp evnen til å stille spørsmål, for deretter å kunne formulere hypoteser som lar seg operasjonalis ...
    • Et nytt verktøy i verktøykassa - Omvendt musikkundervisning i grunnskolen 

      Solstuen, Ane (Master thesis, 2014)
      Norsk: Begrepet omvendt undervisning rommer en omorganisering av den tradisjonelle undervisningen, der man flytter hele eller deler av lærerens kunnskapsoverføring over til andre medier elevene får tilgang til. I omvendt ...
    • Møkktaksering som metode for å estimere den romlige fordelingen av elg og hjort 

      Johnsen, Kaja (Bachelor thesis, 2010)
      Norsk: I dette studiet har jeg sett på om møkktaksering som metode gjenspeiler den romlige fordelingen av elg og hjort på en tilfredsstillende måte. Studiet er gjort med data fra møkktakseringer og GPS-posisjoner til merket ...
    • Å tenke i alle fag - Fundamentet for de grunnleggende ferdighetene. 

      Pedersen, Marthe Berger (Bachelor thesis, 2016)
      Norsk: Denne bacheloroppgaven tar for seg hvordan filosofi som metode i grunnskolen skal kunne bidra til å fremme elevenes kritiske tenkning. Med støtte fra ulike kilder argumenteres det for hvordan kritisk tenkning er ...