• iPad i musikkundervising: Kreativitet og meining i praksis. 

      Erstad, Yngve Farestveit (Master thesis, 2016)
      Norsk: iPad er i dag nytta i musikkundervising av mange pedagogar, på ulike måtar og alderstrinn. Denne masteravhandlinga har som mål å finne ut noko om dei ulike applikasjonane og metodane som er nytta i musikkundervising, ...
    • Sjangring som musikkdidaktisk praksis 

      Ellefsen, Live Weider (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      I denne artikkelen argumenteres det for at sjanger ikke bare utgjør et kunnskapsinnhold i musikkfaget i grunnskolen, men også fungerer som en kunnskapsproduserende diskursiv praksis. For å forstå hvordan, og på bakgrunn ...
    • Underveisvurdering i musikkfaget ved musikklinja. 

      Skrefsrud, Eilif (Bachelor thesis, 2017)
      Norsk: Denne bacheloroppgaven har som formål å undersøke hvordan vurdering for læring foregår i musikkfagene ved musikklinja i videregående skole. Jeg har funnet prinsipper for en god underveisvurdering, og sett på hvordan ...