dc.contributor.author | Narjord, Bjørn Marius | |
dc.date.accessioned | 2010-09-10T07:18:57Z | |
dc.date.available | 2010-09-10T07:18:57Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/132040 | |
dc.description | Avsluttende prosjektoppgave i Årsstudium i innovasjon, entrepenørskap og foretaksutvikling | en_US |
dc.description.abstract | Norsk: Etter å ha arbeidet med kommunikasjon og PR både i offentlig og privat sektor tidligere,
ønsket prosjekteier å etablere et PR-byrå i Fjellregionen. Her er markedet ganske åpent når det
kommer til tjenester innen PR og kommunikasjon. Derfor ønsker prosjekteier å tilby
tjenestene her.
PR-bransjen vokser stadig i Norge, og mange virksomheter etablerer disse tjenestene i størrre
grad utenfor de store bykjernene. Fokus på omdømme og samfunnsansvar blir mer og mer
aktuelt for bedrifter i Norge, og ikke bare et godt produkt. Virksomhetene må være et godt
produkt i seg selv.
Målet for prosjektet er å undersøke om det er marked for å etablere et slikt PR-byrå i
Fjellregionen.
Undersøkelsen er basert på primærdata støttet opp med noen sekundærdata. På denne måten
har prosjektarbeiet gitt en oversikt over kunder og konkurrenter i regionen. Samtidig er det
utarbeidet en forretningsplan som inneholder tjenestene Tenk PR ønsker å tilby. Tenk PR er
navnet virksomheten skal ha. Det peker på noe av det viktigste prosjekteier skal bidra til; å
skape bevissthet rundt kommunikasjon og hva dette kan gjøre for profesjonelle virksomheter i
dag. I forretningsplanen er det også planlagt de markedsaktivitetene som trengs for at Tenk
PR skal klare å entre markedet med sine tjenester.
Konkusjonen er at det finnes et marked for Tenk PR i Fjellregionen på bakgrunn av de
undersøkelsene som er gjort. | en_US |
dc.description.abstract | English: After working with communications and public relations in both public and private sectors in
the past, the project owner is planning to establish a PR agency in Fjellregionen. This market
is quite open when it comes to services in public relations and communications. Therefore,
the project owner will provide services here.
PR industry is constantly growing in Norway, and many businesses establish seems to
increase outside the major city centers. Focus on reputation and social responsibility is
becoming more and more relevant for companies in Norway, and not just a good product. The
organization must in itself be a good product.
The aim of the project is to investigate whether there is market for establishing a PR agency in
Fjellregionen.
The survey is based on primary data, supported by some secondary data. The project has
managed to assess customers and competitors in the region. At the same time the project has
worked with a business plan which includes services «Think PR» wants to offer. «Think PR»
is the name of the business. In better English language it points to the concept conscious
communication. In the business plan the project has also planned the marketing activities
necessary for «Think PR» to be able to enter the market with the services.
Concussion is that there is a market for «Think PR» in Fjellregionen on the basis of the
research which is done. | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.subject | PR | en_US |
dc.subject | reklame | en_US |
dc.subject | omdømme | en_US |
dc.subject | markedsføring | en_US |
dc.subject | prosjektstyring | en_US |
dc.title | Tenk PR i fjellregionen | en_US |
dc.title.alternative | Tenk PR : vitenskapelig rapport | en_US |
dc.type | Student paper, others | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213 | en_US |
dc.source.pagenumber | 45 s. | en_US |