Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorNarjord, Bjørn Marius
dc.date.accessioned2010-09-10T07:18:57Z
dc.date.available2010-09-10T07:18:57Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/132040
dc.descriptionAvsluttende prosjektoppgave i Årsstudium i innovasjon, entrepenørskap og foretaksutviklingen_US
dc.description.abstractNorsk: Etter å ha arbeidet med kommunikasjon og PR både i offentlig og privat sektor tidligere, ønsket prosjekteier å etablere et PR-byrå i Fjellregionen. Her er markedet ganske åpent når det kommer til tjenester innen PR og kommunikasjon. Derfor ønsker prosjekteier å tilby tjenestene her. PR-bransjen vokser stadig i Norge, og mange virksomheter etablerer disse tjenestene i størrre grad utenfor de store bykjernene. Fokus på omdømme og samfunnsansvar blir mer og mer aktuelt for bedrifter i Norge, og ikke bare et godt produkt. Virksomhetene må være et godt produkt i seg selv. Målet for prosjektet er å undersøke om det er marked for å etablere et slikt PR-byrå i Fjellregionen. Undersøkelsen er basert på primærdata støttet opp med noen sekundærdata. På denne måten har prosjektarbeiet gitt en oversikt over kunder og konkurrenter i regionen. Samtidig er det utarbeidet en forretningsplan som inneholder tjenestene Tenk PR ønsker å tilby. Tenk PR er navnet virksomheten skal ha. Det peker på noe av det viktigste prosjekteier skal bidra til; å skape bevissthet rundt kommunikasjon og hva dette kan gjøre for profesjonelle virksomheter i dag. I forretningsplanen er det også planlagt de markedsaktivitetene som trengs for at Tenk PR skal klare å entre markedet med sine tjenester. Konkusjonen er at det finnes et marked for Tenk PR i Fjellregionen på bakgrunn av de undersøkelsene som er gjort.en_US
dc.description.abstractEnglish: After working with communications and public relations in both public and private sectors in the past, the project owner is planning to establish a PR agency in Fjellregionen. This market is quite open when it comes to services in public relations and communications. Therefore, the project owner will provide services here. PR industry is constantly growing in Norway, and many businesses establish seems to increase outside the major city centers. Focus on reputation and social responsibility is becoming more and more relevant for companies in Norway, and not just a good product. The organization must in itself be a good product. The aim of the project is to investigate whether there is market for establishing a PR agency in Fjellregionen. The survey is based on primary data, supported by some secondary data. The project has managed to assess customers and competitors in the region. At the same time the project has worked with a business plan which includes services «Think PR» wants to offer. «Think PR» is the name of the business. In better English language it points to the concept conscious communication. In the business plan the project has also planned the marketing activities necessary for «Think PR» to be able to enter the market with the services. Concussion is that there is a market for «Think PR» in Fjellregionen on the basis of the research which is done.
dc.language.isonoben_US
dc.subjectPRen_US
dc.subjectreklameen_US
dc.subjectomdømmeen_US
dc.subjectmarkedsføringen_US
dc.subjectprosjektstyringen_US
dc.titleTenk PR i fjellregionenen_US
dc.title.alternativeTenk PR : vitenskapelig rapporten_US
dc.typeStudent paper, othersen_US
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213en_US
dc.source.pagenumber45 s.en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel