Blar i Master- og hovedoppgaver / Master thesis på emneord "matematikk"
Viser treff 1-11 av 11
-
En kvalitativ casestudie om hvilken betydning bruken av læringsbrett kan ha for lærernes vurderingspraksis i matematikk
(Master thesis, 2020)Formålet med denne studien har vært å undersøke hvilken betydning bruken av læringsbrett kan ha for lærernes vurderingspraksis i matematikkfaget. Nyere forskning fokuserer på hvordan digitale verktøy virker inn på elevenes ... -
Evnerike og talentfulle elever: Hvordan opplever ungdomsskoleelever med rike matematiske evner tilpasset opplæring i faget gjennom et nytt tiltak: Valgfag i matematikk 1T
(Master thesis, 2014)Norsk: I denne masteroppgaven tar jeg opp temaet tilpasset opplæring i matematikkfaget for evnerike og talentfulle ungdom. I opplæringsloven og i det nåværende Læreplanverket for Kunnskapsløftet står tilpasset, likeverdig ... -
Experiences of mathematical relevance in project-based education among selected youths between 14-and-15-year-olds in Norway
(Master thesis, 2021)The LK20 curriculum emphasizes three interdisciplinary themes which lend themselves well to project-based learning (PBL). Attempting to determine what makes such a project mathematically relevant, this study looks at the ... -
Hvordan opplever elevene på 7.- og 8. trinn motivasjon og mestring i matteundervisningen?
(Master thesis, 2017)Norsk: Dette er en mastergradsoppgave i tilpasset opplæring ved Høgskolen i Innlandet, Hamar. Oppgaven er en studie der både kvalitativ og kvantitativ metode er benyttet, også kalt mixed methods. Formålet er å studere ... -
Lavt presterende elever i matematikk.
(Master thesis, 2017)Norsk: De foreløpige eksamensresultatene fra våren 2017 i den videregående opplæringen viser at nesten to av fem elever strøk på matteeksamen i 2P. Det vil si at der en stor andel elever som går ut av videregående med ... -
Om bruk av språk og kropp i matematikkopplæring i et utvidet læringsrom: Hva kan lærer gjøre?
(Master thesis, 2014)Norsk: Denne masteroppgaven omhandler hva lærer kan gjøre for at elevene skal få bruke egen kropp og eget språk i arbeid med matematikk. Bakgrunnen for oppgaven er undersøkelser som viser at en stor andel elever opplever ... -
Slik føles det. Elevers opplevelse av tilpasset opplæring i matematikk.
(Master thesis, 2015)Norsk: Denne oppgavens tema er matematikk og tilpasset opplæring. Jeg har imidlertid ikke fokus på matematikkfaglige resultater eller den matematikkfaglige pedagogikken. Mange elever i norsk skole har en emosjonell motstand ... -
Svakere matematikkelever og deres styrker. En kvalitativ undersøkelse av elever som strever med matematikk, sett fra en sosiokulturell synsvinkel.
(Master thesis, 2015)Norsk: Denne masteroppgaven er skrevet ved Høyskolen i Hedmark, under studiet Master i tilpasset opplæring. Oppgaven er en kvalitativ studie som fokuserer på svake elever i matematikkfaget. Det er lagt vekt på elever som ... -
Tilpasset opplæring for evnerike elever i matematikk.
(Master thesis, 2016)Norsk: I masteroppgaven tar jeg for meg temaet tilpasset opplæring for evnerike elever.Jeg ønsket å finne ut hvilke strategier som ble anbefalt i tidligere forskning og teori for å tilpasse undervisningen for evnerike ... -
Tilpasset opplæring i matematikk. Hvordan opplever nyutdannede lærere at undervisningen og arbeidskravene i Matematikk 1 tilpasses lærerstudentenes forutsetninger, og i hvilken grad føler de seg kompetente nok til å undervise og tilpasse opplæringen i matematikk.
(Master thesis, 2017)Norsk: Får alle barn i barneskolen tilpasset opplæring i matematikk? Masteroppgaven tar utgangspunkt i erfaringer fra egen praksis som matematikklærer på barneskolen sammenlignet med resultatene ved Norsk matematikkråd ... -
Tilpasset opplæring i matematikk. Om klasseledelse i et utvidet læringsrom.
(Master thesis, 2015)Norsk: Denne masteroppgaven handler om hva lærer kan gjøre for å tilpasse opplæringen i matematikk ved å bruke et utvidet læringsrom. Bakgrunnen for oppgaven er erfaringer og undersøkelser som viser at mange barn sliter ...