Master- og hovedoppgaver / Master thesis
Fra og med vår 2022: Masteroppgaver med bestått karakter.
Fra 2018 til vår 2022: Masteroppgaver med karakter A, B eller C.
Til og med 2017: Masteroppgaver med bestått karakter.
© Forfatterne
Collections in this community
-
Master i offentlig ledelse og styring MAMPAB [323]
Studiested Rena -
Master i pedagogikk deltid MAPED [110]
Studiested Lillehammer -
Master i tilpasset opplæring / Master of adaptive education heltid M2TOH [238]
Studiested Hamar -
Master i økonomi og ledelse – markedsføringsledelse heltid MØLMH [72]
Studiested Rena
Recent Submissions
-
Tilpasset opplæring for elever med stort læringspotensial
(Master thesis, 2024)Denne masteroppgaven i Tilpasset opplæring handler om elever med stort læringspotensial. Tematikken er undersøkt med utgangspunkt i følgende problemstilling «Elever med stort læringspotensial i norsk skole – hva er elevers ... -
«Jeg ser deg. Jeg er interessert i det du er, og det du liker» En kvalitativ studie av tre ungdomsskolelæreres erfaring med relasjonsarbeid og anerkjennelse av elever som har nevroutviklingsforstyrrelser
(Master thesis, 2024)Sammendrag Studiets formål er å undersøke ungdomsskolelæreres erfaring i arbeid med elever med nevroutviklingsforstyrrelser. Oppgaven er avgrenset til å ha fokus på identifisering av begrepet anerkjennelse og relasjonsbygging ... -
Uteskole ("et utvidet læringsrom")
(Master thesis, 2024)Denne masteroppgave er skrevet innenfor studieprogrammet «Master i tilpasset opplæring» ved Høgskolen i Innlandet, avdeling Hamar. Oppgaven handler om hva uteskole («et utvidet læringsrom») er, og jeg har valgt å fokusere ... -
Utagerende atferd
(Master thesis, 2024) -
Geokuler: Praktisk tilnærming til geometri
(Master thesis, 2024)Denne masteroppgaven undersøker bruken av geokuler i geometriundervisningen på 5. trinn, med utgangspunkt i artikkelen som utforsker bruken av tredimensjonale sfærer i undervisning. Formålet med studien er å overføre ... -
Fremstillingen av sinne i bildeboka Uppsa (Hodnefjeld, 2021), med vekt på didaktiske perspektiv
(Master thesis, 2024)Denne masteroppgaven er knyttet til norsk som fagområde i lærerutdanningen. Bakgrunnen for tematikken i denne masteroppgaven er norskfagets tilknytning til det tverrfaglige temaet folkehelse og livsmestring. Jeg ønsket å ... -
Tyske og norske elever med kort botid - deres erfaringer med tilpasset opplæring i teoretiske og praktiske fag på yrkesfag
(Master thesis, 2024)Masteroppgaven i tilpasset opplæring har som mål å gi innsikt i hvordan elever med kort botid i Norge og Tyskland erfarer at arbeidsformer og undervisningsmetoder er tilpasset dem og de evnene og forutsetningene de har for ... -
Hvordan oppleves spesialundervisningen for elevene som mottar den?
(Master thesis, 2024)Denne masteroppgaven i profesjonsrettet pedagogikk belyser elevers opplevelse av faglige og sosiale fellesskap i og utenfor spesialundervisningen, samt elevenes opplevelse av kvaliteten på spesialundervisningen i den norske ... -
De klarer seg selv – en kvalitativ studie om tilpasset matematikkundervisning på mellomtrinnet for elever med stort læringspotensial
(Master thesis, 2024)Denne studien undersøker temaet elever med stort læringspotensial og matematikkundervisning med utgangspunkt i problemstillingen: Hvilken kunnskap har matematikklærerne om elever med stort læringspotensial og hvordan ... -
Fysisk aktivitet og læring - En undersøkelse om hvordan et tiltak med mer bevegelse vil være en form for tilpasset opplæring
(Master thesis, 2024)Denne masteroppgaven tar for seg tematikken rundt læreres oppfatning av hvordan bruken av fysisk aktivitet i undervisningen påvirker elevers læring. Formålet med studien er å undersøke lærernes synspunkter angående å ... -
Der pedagogikk møter menneske
(Master thesis, 2024)Samandrag Med eit bakteppe forankra i forsking som fortel om stadig auke av psykiske vanskar blant ungdom i skulealder og innføring av det tverrfaglege emnet folkehelse og livsmeistring i skulen, har eg i dette masterprosjektet ... -
MONSTER LITERATURE AND THE CORE CURRICULAR VALUES
(Master thesis, 2020)English: In this thesis, I explore why and how monster literature can promote the core curricular values in the new revised core curriculum in Norwegian education. The three core values I have chosen to focus on are ... -
Digitalisering av skulen – styringsdokument og skuleleiar si rolle
(Master thesis, 2024)Digitalisering har stor påverknad på samfunnet, og kvardagen vår har vorte meir og meir digitalisert. Den kanskje største endringa i norsk skule dei siste åra er digitaliseringa. Sjølv om det har vore betydeleg satsing og ... -
Micro-Biogas Digestors: Creating a positive environmental impact
(Master thesis, 2023)A multinational agriculture corporation seeks to expand its operations. The fundamental purpose of our study would be to assess the various benefits and drawbacks of either manufacturing or distributing, which could be an ... -
«…skolen vet allikevel ikke hva slags barn de får før langt ut på høsten.» -En kvalitativ undersøkelse om kategorisering i barnehage, og overgang til skole
(Master thesis, 2024)Dette er en masteroppgave i spesialpedagogikk. Oppgaven handler om kategorisering i barnehagen, og hvordan kategoriene brukes i overgangen mellom barnehage og skole. Tematikken er undersøkt gjennom følgende problemstilling: ... -
Høy styrketreningsfrekvens gir bedre maksimalstyrke i overkropp og repetert sprint prestasjon enn lav styrketreningsfrekvens, når volumet er likt hos kvinnelige langrennsløpere.
(Master thesis, 2024)Sammendrag Bakgrunn Styrketrening har vist seg å kunne forbedre flere prestasjonsbestemmende faktorer hos utholdenhetsutøvere. Det er gjort lite studier eller ingen etter våre kunnskap på ulik styrketrenings frekvens med ... -
Tre lærere sin praksis av veiledet lesing.
(Master thesis, 2024)Å lære seg å lese er noe barn har en forventning til når de begynner på skolen. Noen knekker lesekoden tidlig, mens andre trenger lenger tid. Den første leseopplæringen er både spennende og utfordrende på samme tid. Det ... -
A Grounded Theory Approach to Exploring Foreign Language Reading Anxiety
(Master thesis, 2024)Hensikten med denne masteroppgaven var å gjennomgå et utvalg relevant litteratur for å få en oversikt og en dypere forståelse av fenomenet fremmedspråksrelatert leseangst [foreign language reading anxiety (FLRA)], hvordan ... -
Læreroppfatninger og deres påvirkning på læreres arbeid med å oppdage lese- og skrivevansker
(Master thesis, 2023)Formålet med denne studien er å undersøke hvordan læreroppfatninger påvirker læreres arbeid med å oppdage lese- og skrivevansker hos elever i den begynnende lese- og skriveopplæringen på småtrinnet. Dette innebærer å ... -
Process Mining i bygg- og anleggsbransjen: En Casestudie av den inngående fakturaprosessen hos Skanska
(Master thesis, 2024)Denne masteroppgaven utforsker hvordan process mining kan effektivisere administrative oppgaver i bygg- og anleggsbransjen, med fokus på oppgavens bidrag til forskning innenfor digitalisering. Gjennom en detaljert analyse ...