Master- og hovedoppgaver / Master thesis
Fra og med vår 2022: Masteroppgaver med bestått karakter.
Fra 2018 til vår 2022: Masteroppgaver med karakter A, B eller C.
Til og med 2017: Masteroppgaver med bestått karakter.
© Forfatterne
Collections in this community
-
Master i offentlig ledelse og styring MAMPAB [323]
Studiested Rena -
Master i pedagogikk deltid MAPED [110]
Studiested Lillehammer -
Master i tilpasset opplæring / Master of adaptive education heltid M2TOH [238]
Studiested Hamar -
Master i økonomi og ledelse – markedsføringsledelse heltid MØLMH [72]
Studiested Rena
Recent Submissions
-
Bruk av digitale medier i KRLE på barneskolen
(Master thesis, 2024)Denne masteroppgaven utforsker bruken av digitale medier i KRLE-faget på barneskolen, et tema som har fått økt oppmerksomhet i takt med samfunnets digitale utvikling. Digitale medier er blitt en integrert del av undervisningen, ... -
Barnets beste og barns medvirkning - en forståelse innenfra
(Master thesis, 2024)Dette forskningsprosjektet baserer seg på en kvalitativ intervjustudie med tre pedagogiske psykologiske rådgivere. Med mål om å få innsikt i deres arbeid med sakkyndighetsvurdering og kompleksiteten som ligger bak. I denne ... -
Karriereveilederens refleksjoner over egen flerkulturell kompetanse i møte med innvandrere.
(Master thesis, 2024)Tema for masteroppgaven er kultur og det flerkulturelle perspektivet i karriereveiledning sett fra karriereveilederens perspektiv. For å understreke flerkulturelle perspektivers mange nyanser, brukte jeg individuelle ... -
Karriereveiledning for innvandrerkvinner - En fenomenologisk studie av innvandrerkvinners behov i karriereveiledning
(Master thesis, 2024)Sammendrag Tema for denne masteroppgaven er Karriereveiledning for innvandrerkvinner i Norge. Gjennom en kvalitativ fenomenologisk studie har jeg intervjuet 5 innvandrerkvinner fra prosjektordningen Jobbsjansen om deres ... -
Inkluderende fellesskap for minoritetsspråklige elever med spesialpedagogiske behov i skolen.
(Master thesis, 2024)Denne studiens utgangspunkt er minoritetsspråklige elever med spesialpedagogiske behovs opplevelse av inkludering. Den handler om hvordan minoritetsspråklige ungdomsskoleelever erfarer og opplever å være en del av et ... -
Foreldreperspektiv på spesialpedagogisk foreldrerådgivning
(Master thesis, 2024)Sammendrag Tittel: Foreldreperspektiv på spesialpedagogisk foreldrerådgivning Problemstilling: «Hvordan blir foreldre til barn med nedsatt funksjonsevne ivaretatt gjennom foreldrerådgivning tilknyttet barnets ... -
Lærekandidatordningen i et karriereveildingsperspektiv
(Master thesis, 2024)Denne studien bygger på en dokumentanalyse ved hjelp av en systematisk tekstsondering. Hvor formålet er å finne hvilke karrierveiledingsperspektiv som gjør seg gjelden de som fremtredende og hvilke som gjør seg gjeldende ... -
Tilpasset opplæring for elever med stort læringspotensial
(Master thesis, 2024)Denne masteroppgaven i Tilpasset opplæring handler om elever med stort læringspotensial. Tematikken er undersøkt med utgangspunkt i følgende problemstilling «Elever med stort læringspotensial i norsk skole – hva er elevers ... -
«Jeg ser deg. Jeg er interessert i det du er, og det du liker» En kvalitativ studie av tre ungdomsskolelæreres erfaring med relasjonsarbeid og anerkjennelse av elever som har nevroutviklingsforstyrrelser
(Master thesis, 2024)Sammendrag Studiets formål er å undersøke ungdomsskolelæreres erfaring i arbeid med elever med nevroutviklingsforstyrrelser. Oppgaven er avgrenset til å ha fokus på identifisering av begrepet anerkjennelse og relasjonsbygging ... -
Uteskole ("et utvidet læringsrom")
(Master thesis, 2024)Denne masteroppgave er skrevet innenfor studieprogrammet «Master i tilpasset opplæring» ved Høgskolen i Innlandet, avdeling Hamar. Oppgaven handler om hva uteskole («et utvidet læringsrom») er, og jeg har valgt å fokusere ... -
Utagerende atferd
(Master thesis, 2024) -
Geokuler: Praktisk tilnærming til geometri
(Master thesis, 2024)Denne masteroppgaven undersøker bruken av geokuler i geometriundervisningen på 5. trinn, med utgangspunkt i artikkelen som utforsker bruken av tredimensjonale sfærer i undervisning. Formålet med studien er å overføre ... -
Fremstillingen av sinne i bildeboka Uppsa (Hodnefjeld, 2021), med vekt på didaktiske perspektiv
(Master thesis, 2024)Denne masteroppgaven er knyttet til norsk som fagområde i lærerutdanningen. Bakgrunnen for tematikken i denne masteroppgaven er norskfagets tilknytning til det tverrfaglige temaet folkehelse og livsmestring. Jeg ønsket å ... -
Tyske og norske elever med kort botid - deres erfaringer med tilpasset opplæring i teoretiske og praktiske fag på yrkesfag
(Master thesis, 2024)Masteroppgaven i tilpasset opplæring har som mål å gi innsikt i hvordan elever med kort botid i Norge og Tyskland erfarer at arbeidsformer og undervisningsmetoder er tilpasset dem og de evnene og forutsetningene de har for ... -
Hvordan oppleves spesialundervisningen for elevene som mottar den?
(Master thesis, 2024)Denne masteroppgaven i profesjonsrettet pedagogikk belyser elevers opplevelse av faglige og sosiale fellesskap i og utenfor spesialundervisningen, samt elevenes opplevelse av kvaliteten på spesialundervisningen i den norske ... -
De klarer seg selv – en kvalitativ studie om tilpasset matematikkundervisning på mellomtrinnet for elever med stort læringspotensial
(Master thesis, 2024)Denne studien undersøker temaet elever med stort læringspotensial og matematikkundervisning med utgangspunkt i problemstillingen: Hvilken kunnskap har matematikklærerne om elever med stort læringspotensial og hvordan ... -
Fysisk aktivitet og læring - En undersøkelse om hvordan et tiltak med mer bevegelse vil være en form for tilpasset opplæring
(Master thesis, 2024)Denne masteroppgaven tar for seg tematikken rundt læreres oppfatning av hvordan bruken av fysisk aktivitet i undervisningen påvirker elevers læring. Formålet med studien er å undersøke lærernes synspunkter angående å ... -
Der pedagogikk møter menneske
(Master thesis, 2024)Samandrag Med eit bakteppe forankra i forsking som fortel om stadig auke av psykiske vanskar blant ungdom i skulealder og innføring av det tverrfaglege emnet folkehelse og livsmeistring i skulen, har eg i dette masterprosjektet ... -
MONSTER LITERATURE AND THE CORE CURRICULAR VALUES
(Master thesis, 2020)English: In this thesis, I explore why and how monster literature can promote the core curricular values in the new revised core curriculum in Norwegian education. The three core values I have chosen to focus on are ... -
Digitalisering av skulen – styringsdokument og skuleleiar si rolle
(Master thesis, 2024)Digitalisering har stor påverknad på samfunnet, og kvardagen vår har vorte meir og meir digitalisert. Den kanskje største endringa i norsk skule dei siste åra er digitaliseringa. Sjølv om det har vore betydeleg satsing og ...