Master- og hovedoppgaver / Master thesis
Fra og med 2018: Masteroppgaver med karakter A, B eller C. Til og med 2017: Masteroppgaver med bestått karakter.
© Forfatterne
Collections in this community
-
Master i pedagogikk MAPED [78]
Studiested Lillehammer -
Master i tilpasset opplæring / Master of adaptive education heltid M2TOH [191]
Studiested Hamar -
Master i økonomi og ledelse – markedsføringsledelse heltid 3MMF300 [62]
Studiested Rena
Recent Submissions
-
Den trygge og gode voksne. Skolen som en beskyttende faktor for elever som opplever samlivsbrudd mellom foreldrene.
(Master thesis, 2021)Norsk: Denne masteroppgaven i tilpasset opplæring handler om barneskoleansattes refleksjoner knyttet til skolen som beskyttende faktor for elever som opplever samlivsbrudd mellom foreldrene. Problemstillingen ble utformet ... -
Tilpasset opplæring ved bruk av digitale verktøy
(Master thesis, 2021)Norsk: Digitale verktøy har fått en dominerende plass i skolen. Digitale verktøy kan hjelpe lærere med å tilpasse opplæringen til det store mangfoldet av elever i skolen. Selv om digitale verktøy er godt egnet til dette, ... -
«Det er ikke lett, men det er viktig» En kvalitativ undersøkelse om inkludering og anerkjennelse i skolen
(Master thesis, 2021)Norsk: Denne masteroppgaven handler om inkludering og anerkjennelse i skolen. Tematikken er undersøkt med utgangspunkt i problemstillingen: «Hvordan mener lærere de kan legge til rette for en inkluderende opplæring generelt ... -
Psykisk helse for både lærere og elever
(Master thesis, 2021)Norsk: Psykisk uhelse er en verdensomspennende utfordring og belastning. Skolen blir i denne sammenhengen viktig ved at man kan arbeide forebyggende for barn på et universalt nivå. På bakgrunn av LK20 skal lærere implementere ... -
«En ny start på en måte» Elevers opplevelse av overgangen mellom barneskolen og ungdomsskolen
(Master thesis, 2021)Norsk: Dette er en masteroppgave i pedagogikk skrevet i tilknytning til master i tilpasset opplæring. Oppgavens tema er overgangen mellom barneskolen og ungdomsskolen, og tar utgangspunkt i problemstillingen: Hvordan ... -
Value-chain for organic waste Production of biogas
(Master thesis, 2021)Biogas / biomethane / biohydrogen production is a technology that will certainly have an even greater positive impact on the environment in the future than it has today. A biogas / biomethane / biohydrogen plant is a large ... -
Medthings AS – a break-through innovation with the handling of medication
(Master thesis, 2021)Patients depend on medicines to maintain health, prevent illness, manage chronic ailments and treat/improve disease conditions. However, there are growing reports indicating the misuse of medicines (not taken on time, ... -
How can Graphic Novels serve as a Source of Insight into Life Skills?
(Master thesis, 2021)English: My aim for this thesis is to answer the question: How can graphic novels serve as a source of insight into life skills? To answer this question, I analyse three graphic novels: Noughts and Crosses by Malorie ... -
19th Century Monster Literature and its Didactic use in the English Second Language classroom
(Master thesis, 2021)English: This thesis aims to answer what the didactic benefits of using 19th century monster literature to promote the LK20 core values are by exploring how 19th century monster literature is relevant to the LK20 core ... -
Fagfornyelsen i lærebøker: en kvalitativ analyse av funksjonell grammatikkundervisning
(Master thesis, 2021)Norsk: Målet med denne masteroppgaven er å undersøke hvordan lærebøkene i norsk for vg1 studieforberedende linje har utformet sine grammatikkoppgaver, og hvordan eleven blir bedt om å jobbe med grammatikken. Det har vært ... -
The modern classroom – how teachers use digital tools to promote reading and digital literacy in upper secondary school
(Master thesis, 2021)English: With the arrival of digital media and the increasing collection of digital documents with ready availability in schools, there is a need to research how teachers in Norwegian schools utilize digital tools. This ... -
Literatur’s Role in Intercultural Competence Acquisition
(Master thesis, 2021)This thesis seeks to evaluate the effects of reading literature and how reading literature can develop intercultural competence. The thesis uses a qualitative narrative analysis of third-year university students who have ... -
What is ‘correct’ English pronunciation for Norwegians? – A study on L2 language choices and attitudes to English accents of pupils attending vocational studies in upper secondary school
(Master thesis, 2021)English: With the rise of English as a global language and its importance for international communication, Norwegians are exposed to and interact with it on a daily basis. As a result of the high socio-economic level, ... -
Educational reform: Is LK20 a crossroads for English language teaching in Norway?
(Master thesis, 2021)English: The topic of this master’s thesis is teachers’ perspectives and perceptions of LK20. The updated English subject curriculum in Norwegian upper-secondary school, and its implications for English teachers, as they ... -
Teacher beliefs about chunks and their place in English vocabulary teaching
(Master thesis, 2021)English: Lexical chunks have recently been given more attention by researchers and scholars in relation to language learning. This study investigates teacher beliefs about chunks and their place in English vocabulary ... -
Rosa sløyfe-aksjonen på Facebook. Hva skaper størst engasjement?
(Master thesis, 2021)English: Increased digitalisation has changed the way we live our everyday lives. Never before have we Norwegians spent so much time online on average per day. Therefore, social media, with Facebook at the forefront, can ... -
Å puste i et mer-enn-menneskelig fellesskap - en autoetnografi i relasjoner til autistiske barn, om å vise annerledesheter gjestfrihet i det uendelige
(Master thesis, 2021)Norsk: Masterprosjektet er en autoetnografisk fremstilt studie som er gjort etter inspirasjon fra-, og som tilsvar til Nina Johannesen (2016) sin doktorgradsavhandling «Medvirkning som tiltale», hvor hun argumenterer for ... -
Experiences of mathematical relevance in project-based education among selected youths between 14-and-15-year-olds in Norway
(Master thesis, 2021)The LK20 curriculum emphasizes three interdisciplinary themes which lend themselves well to project-based learning (PBL). Attempting to determine what makes such a project mathematically relevant, this study looks at the ... -
Critical Literacy and 12 Angry Men
(Master thesis, 2021)English: This thesis examines how the film can be used to promote critical literacy, which is rooted in the Curriculum (LK20). The examination is exemplified through the critical analysis of the film 12 Angry Men (1957). ... -
Anerkjennelse av minoritetsspråklige barn i barnehagen.
(Master thesis, 2021)Norsk: Denne masteroppgaven i tilpasset opplæring er en kvalitativ studie hvor formålet er å undersøke hvordan anerkjennelse tolkes og forstås av barnehagelærere, samt å se på forhold som kan fortelle noe om minoritetsspråklige ...