Browsing Master i digital kommunikasjon og kultur / Master of digital communication and culture heltid M2SKDK by Subject "kommunikasjon"
Now showing items 1-6 of 6
-
Biblioteket ut til folket. En kritisk diskursanalyse av bibliotek på Facebook
(Master thesis, 2013)Overordnet tema for avhandlingen min er bibliotek på Facebook. Jeg spør hvordan bibliotek blir representert på Facebook og hva Facebook gjør med vår oppfatning av bibliotek som dannelsesinstitusjoner. For å få svar på ... -
Forfattar, karakterar og lesarar i ein forteljande, litterær blogg
(Master thesis, 2014)Norsk: Ein 1. klasse på ein norsk vidaregåande skule med 15-16 år gamle elevar skulle gjennomføra eit norskfagleg prosjekt der dei skulle skriva kvar sin såkalla bloggroman. Bloggen skulle oppdaterast med minst eit kapittel ... -
Hva kjennetegner topplederes kommunikasjon på egen LinkedIn-profil? En undersøkelse av tre toppledere i finansbransjen
(Master thesis, 2021)Norsk: I denne studien undersøkes det hvordan tre toppledere i finansbransjen kommuniserer på LinkedIn. I en undersøkelse utført av kommunikasjonsbyrået Zynk, beskrives norske lederes aktivitet på sosiale medier som ... -
Mellom affordanser og autentisitet. En retorisk analyse av valgkamp på Facebook
(Master thesis, 2018)Norsk: Sosiale medier får en stadig større betydning i politisk sammenheng. De høye brukertallene og muligheten for å kommunisere direkte til velgere uten journalistiske portvaktfunksjoner gjør at politikerne kan kontrollere ... -
Nærhet på avstand - Om menneskelige relasjoner i den digitale tidsalder
(Master thesis, 2020)Norsk: Denne masteroppgaven har en etisk innfallsvinkel, der jeg reflekterer over menneskelige relasjoner i den digitale tidsalder. Fellesskap og nærhet er de sentrale tilstandene som drøftes, i lys av filosofiske og ... -
Virksomheters bruk av sosiale medier - Et casestudie av en bank.
(Master thesis, 2016)Norsk: Sosiale medier er nettbaserte tjenester der brukerne lager seg en profil hvor de kan dele informasjon, ha kontakt med folk og se hva andre deler (boyd og Ellison, 2007, s. 211). Facebook og Instagram er begge sosiale ...