• Challenges in the primary education in Namibia 

      Wikan, Gerd (Rapport, Research report, 2008)
      English: The aim of this report is to describe the situation in the Namibian school system and discuss school internal and external reasons for school non-participation and poor results. By school non-participation is meant ...
    • Evaluation of the Traditional Life Skills Project, Karas Region, Namibia 

      Klein, Jørgen; Martin, Calvin (Rapport, Research report, 2008)
      Norsk: Denne rapporten er basert på en evaluering av prosjektet ’Traditional Life Skills’ i Karas Region, Namibia. Prosjektet er drevet som et samarbeid mellom Namibiaforeningen og Ministeriet for Utdanning, Karas Region. ...
    • Fortsatte studier eller ut i arbeid? Kandidatundersøkelse av faglærerutdanninger og praktisk-pedagogisk utdanning ved Høgskolen i Hedmark avsluttet 2011–2013 

      Berg, Bjørn; Knudsmoen, Hege (Oppdragsrapport;1/2015, Research report, 2015-04-21)
      Denne rapporten omhandler kandidater som avsluttet sine studier med praktisk-pedagogisk utdanning og som faglærere i kroppsøving og idrettsfag og musikk i perioden 2011–2013. Senter for praksisrettet utdanning (SePU) ...
    • Menn i helse: En statusoppdatering 

      Kårstein, Asbjørn; Sønderskov, Mette; Olsvik, Vigdis Mathisen; Lauritzen, Tonje (Skriftserien;8/2020, Research report, 2020)
      Denne rapporten omhandler statusen på det nasjonale prosjektet «Menn i helse». Menn i helse er et komprimert utdanningsløp for menn mellom 25-55 år på egnet NAV-ytelse, med mål om å få fagbrev som helsefagarbeider. Stat ...
    • Psykiatrisk sykepleie i tverrfaglighetens tid : selvforståelse, praksis og forskning 

      Vråle, Gry Bruland; Karlsson, Bengt; Hummelvoll, Jan Kåre (Høgskolen i Hedmark - Rapport, Research report, 2010)
      Norsk: Innholdet i denne rapporten har sin opprinnelse i et nordisk seminar i psykiatrisk sykepleie på Hamar 20. og 21. april 2009 med tittelen: Psykiatrisk sykepleie i tverrfaglighetens tid – selvforståelse, praksis og ...