• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Artikler, rapporter, filmer / Articles, reports, movies
  • Artikkel - fagfellevurdert vitenskapelig / Articles - peer-reviewed
  • View Item
  •   Home
  • Artikler, rapporter, filmer / Articles, reports, movies
  • Artikkel - fagfellevurdert vitenskapelig / Articles - peer-reviewed
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Læringspyramiden - en undersøkelse av opphav, utbredelse og gyldighet.

Hernes, Sigbjørn; Letrud, Kåre
Peer reviewed, Journal article
Thumbnail
View/Open
Hernes_Letrud.pdf (294.0Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/144648
Date
2009
Metadata
Show full item record
Collections
  • Artikkel - fagfellevurdert vitenskapelig / Articles - peer-reviewed [1179]
Original version
Hernes, Sigbjørn; Letrud, Kåre (2009) Læringspyramiden - en undersøkelse av opphav, utbredelse og opphav. Uniped, 32 (2) s.30-43.  
Abstract
The Learning Pyramid has appeared in Norwegian educational texts for more than 30 years, but the model's origin and empirical basis are dubious. Moreover, there is no agreement on how the model should look, which learning forms it includes, and what learning effect these forms provide. Owing to these defects and to general objections against the model's categories, we recommend a rejection of the Learning Pyramid. We also discuss the multiple uses of the model in the Norwegian educational system, and how it has been able to propagate.
 
Læringspyramiden har forekommet i norske pedagogiske tekster i godt over 30 år, men modellens opphav og empiri er skyggelagt. Videre er det ingen enighet om hvordan modellen ser ut, hvilke læringsformer den omfatter, og hvilken læringseffekt disse gir. Ut fra disse forholdene, og fra generelle innvendinger til modellens kategorier, anbefaler vi at man heretter avstår fra å bruke den. Vi skriver også om hvilken utbredelse og status modellen har innenfor norsk pedagogikk, og hvordan den har kunnet spre seg.
 
Publisher
Universitets- og høgskolerådet
Journal
Uniped

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit