Show simple item record

dc.contributor.authorNes, Kari
dc.date.accessioned2014-03-17T10:01:57Z
dc.date.available2014-03-17T10:01:57Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationNes, Kari. (2013). Norsk skole anno 2013: Økende ekskludering under dekke av inkludering? Paideia(5), 40-51.nb_NO
dc.identifier.issn1904-9633
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/191742
dc.descriptionFagfellevurdert artikkel publisert i Paideia : tidsskrift for professionel pædagogisk praksis, 2013.
dc.description.abstractPå formuleringsplanet har Norge inkluderende idealer for opplæringsinstitusjonene, men hvordan står det til med realiseringen av idealene? Basert på forskning og rapporter vil forfatteren i denne artikkelen trekke fram utviklingstrekk som gir grunnlag for å spørre om vi ser økende ekskluderingstendenser i den norske skolen, spesielt når det gjelder læringsutbytte og deltakelse i grunnskolens læringsfellesskap.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherDafolonb_NO
dc.relation.urihttp://www.hihm.no/Prosjektsider/SePU/Tidsskriftet-Paideia
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280nb_NO
dc.subjectinkluderingnb_NO
dc.subjectskolennb_NO
dc.subjectinkluderendenb_NO
dc.subjectskolenb_NO
dc.titleNorsk skole anno 2013: Økende ekskludering under dekke av inkludering?nb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.source.pagenumber40-51nb_NO
dc.source.journalPaideia : tidsskrift for professionel pædagogisk praksisnb_NO
dc.source.issue5nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record