dc.contributor.author | Nes, Kari | |
dc.date.accessioned | 2014-03-17T10:01:57Z | |
dc.date.available | 2014-03-17T10:01:57Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.citation | Nes, Kari. (2013). Norsk skole anno 2013: Økende ekskludering under dekke av inkludering? Paideia(5), 40-51. | nb_NO |
dc.identifier.issn | 1904-9633 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/191742 | |
dc.description | Fagfellevurdert artikkel publisert i Paideia : tidsskrift for professionel pædagogisk praksis, 2013. | |
dc.description.abstract | På formuleringsplanet har Norge inkluderende
idealer for opplæringsinstitusjonene, men hvordan
står det til med realiseringen av idealene?
Basert på forskning og rapporter vil forfatteren i
denne artikkelen trekke fram utviklingstrekk som
gir grunnlag for å spørre om vi ser økende ekskluderingstendenser
i den norske skolen, spesielt
når det gjelder læringsutbytte og deltakelse i
grunnskolens læringsfellesskap. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Dafolo | nb_NO |
dc.relation.uri | http://www.hihm.no/Prosjektsider/SePU/Tidsskriftet-Paideia | |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | nb_NO |
dc.subject | inkludering | nb_NO |
dc.subject | skolen | nb_NO |
dc.subject | inkluderende | nb_NO |
dc.subject | skole | nb_NO |
dc.title | Norsk skole anno 2013: Økende ekskludering under dekke av inkludering? | nb_NO |
dc.type | Journal article | nb_NO |
dc.type | Peer reviewed | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 40-51 | nb_NO |
dc.source.journal | Paideia : tidsskrift for professionel pædagogisk praksis | nb_NO |
dc.source.issue | 5 | nb_NO |