• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Høgskolens publikasjoner / INN University - Publications
  • Lillehammer Arbeidsnotat
  • View Item
  •   Home
  • Høgskolens publikasjoner / INN University - Publications
  • Lillehammer Arbeidsnotat
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Verdiskapende prosjektledelse og Prosjekt-SOLA

Skyttermoen, Torgeir
Working paper
Thumbnail
View/Open
199Arbeidsnotat.pdf (2.231Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/196799
Date
2014
Metadata
Show full item record
Collections
  • Lillehammer Arbeidsnotat [69]
Abstract
Dokumentet som foreligger her, er et «Working Paper», altså et stykke arbeid i prosess. Det er særlig

to aspekter som gjør at dette er et underveisarbeid. Jeg er sammen med førsteamanuensis på BI -

Anne Live Vaagaasar – i prosess med å skrive en lærebok i faget prosjekt på Cappelen Damm

akademisk. Det er et givende og spennende arbeid etter å undervist og jobbet med fagområdet i en

god del år. Men det skal jeg ikke gå nærmere inn på her. Det andre og mest sentrale aspektet knyttet

til at dokumentet skal bidra til å gi et mer helhetlig bilde av fenomenet prosjekt for studentene ved

emnet OLA1004 Prosjektledelse ved Høgskolen i Lillehammer. Emnet har tre bøker og flere kapitler

og artikler som er lagt til grunn som pensum. For meg har det vært en målsetning at studentene skal

få en mer helhetlig, analytisk og mer nyansert framstilling av fenomenet prosjekt, enn det som disse

bidragene hver for seg klarer å uttrykke. Arbeidsnotatet inngår på pensumet for studentene, da det

som framkommer her også er uttrykt gjennom undervisningen i form av forelesning, seminarer,

dialoger og diskusjoner med studentene.

En liten oppklaring knyttet til bruken av «vi» i teksten. Når jeg står som eneforfatter vil det naturlige

være å bruke «jeg» og ikke «vi». Men siden teksten i betydelig grad også er basert på foreliggende

bokprosjekt, faller det mer naturlig å bruke «vi». Det må allikevel ikke være tvil om at det er jeg som

står som ansvarlig for det som står her.

Forskning og formidling av fag er ofte ferskvare. Det innebærer at dokumentet må leses om en

formidling av både prosessen så langt i lærebokprosjektet, men også som et uttrykk for det som er

lagt til grunn av forståelse og innsikt i forbindelse med gjennomføring av emnet Prosjektledelse

overfor studenter.
Publisher
Høgskolen i Lillehammer
Series
Arbeidsnotat;
;199

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit