Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorAasen, Ann Margareth
dc.contributor.authorLekhal, Ratib
dc.contributor.authorDrugli, May Britt
dc.contributor.authorNordahl, Thomas
dc.date.accessioned2015-11-12T10:05:03Z
dc.date.available2015-11-12T10:05:03Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationAasen, A. M., Lekhal, R., Drugli, M. B. & Nordahl, T. (2015). Kjønnsforskjeller i skolefaglige prestasjoner - forklaringer i elevenes holdninger til og væremåte i skolen, samt relasjonelle forhold. Paideia(09), 76-89.nb_NO
dc.identifier.issn1904-9633
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2360189
dc.descriptionDette er forlagets versjon av en artikkel publisert i Paideia. Lenke til tidsskriftets hjemmeside: https://www.inn.no/prosjektsider/sepu/tidsskriftet-paideianb_NO
dc.description.abstractDenne artikkelen har til hensikt å undersøke om elevenes holdninger til og væremåte i skolen, samt relasjonelle forhold, kan bidra til å forklare kjønnsforskjeller i skolefaglige prestasjoner. Datamaterialet omfatter 4128 elever fra 5. til 10. klasse. Studien viser at variablene som er undersøkt, har forholdvis lik sammenheng med skolefaglige prestasjoner både for jenter og for gutter, men at jentene skårer høyere, spesielt på de lærervurderte variablene.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherDafolo forlagnb_NO
dc.subjectelevernb_NO
dc.subjectskolennb_NO
dc.subjectkjønnsforskjellernb_NO
dc.subjectprestasjonernb_NO
dc.subjectkjønnnb_NO
dc.subjectholdningernb_NO
dc.subjectværemåtenb_NO
dc.titleKjønnsforskjeller i skolefaglige prestasjoner – forklaringer i elevenes holdninger til og væremåte i skolen, samt relasjonelle forhold.nb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280nb_NO
dc.source.pagenumber76-89nb_NO
dc.source.journalPaideianb_NO
dc.source.issue9nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel