dc.contributor.author | Knudsmoen, Hege | |
dc.contributor.author | Forfang, Hilde | |
dc.contributor.author | Nordahl, Thomas | |
dc.date.accessioned | 2016-02-19T12:08:53Z | |
dc.date.available | 2016-02-19T12:08:53Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | Knudsmoen, H., Forfang, H. & Nordahl, T. (2015). «Med rom for alle»: Kvalitetssikring av spesialundervisning i Lillehammerskolen. Spesialpedagogikk(3), 5-15. | nb_NO |
dc.identifier.issn | 0332-8457 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2379710 | |
dc.description | Artikkelen er opprinnelig utgitt i tidsskriftet "Spesialpedagogikk". Forlagets sider finnes her: https://www.utdanningsnytt.no/spesialpedagogikk/ | nb_NO |
dc.description.abstract | Denne artikkelen omhandler et FOU-arbeid som er blitt gjennomført i tidsrommet 2011–2015 i Lillehammer kommune. Vinteren 2011/12 foretok Senter for praksisrettet utdanningsforskning ved Høgskolen i Hedmark en evaluering av i hvilken grad skolene oppfyller kravet om å drive tilpasset opplæring, ved å undersøke forholdet mellom ordinær opplæring og spesialundervisning i Lillehammerskolene. Resultatene fra dette arbeidet danner grunnlag for et utviklingsarbeid som fortsatt pågår i kommunen. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Utdanningsforbundet | nb_NO |
dc.subject | tilpasset opplæring | nb_NO |
dc.subject | spesialundervisning | nb_NO |
dc.subject | SEPU | nb_NO |
dc.title | «Med rom for alle» Kvalitetssikring av spesialundervisning i Lillehammerskolen. | nb_NO |
dc.type | Journal article | nb_NO |
dc.type | Peer reviewed | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280::Special education: 282 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 5-15 | nb_NO |
dc.source.journal | Spesialpedagogikk | nb_NO |
dc.source.issue | 3 | nb_NO |