Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLekhal, Ratib
dc.contributor.authorMælana, Ellen Nesset
dc.date.accessioned2016-03-10T14:11:58Z
dc.date.available2016-03-10T14:11:58Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationLekhal, R. & Mælan, E. N. (2015). Bokstaver, tall og geometriske figurer i barnehagen-preliminære resultater fra en pilotstudie i seks barnehager: En ny vurderingsmetode? Cepra-striben - tidsskrift for Evaluering i Praksis(19), 22-29.nb_NO
dc.identifier.issn1903-8143
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2381982
dc.descriptionArtikkelen er opprinnelig publisert i tidsskriftet Cepra-striben, og kan finnes på UCN forlagets sider ved å følge denne lenken: http://blad.ucn.dk/FoU/Ceprastriben/Ceprastriben19/nb_NO
dc.description.abstractDenne studien undersøker 141 norske fem-åringers kunnskap om bokstaver, tall og geometriske figurer. I tillegg beskriver vi likheter og forskjeller mellom barnehagene når det gjelder barnas gjenkjennelse av bokstaver, tall og geometriske figurer. Dataene ble samlet inn gjennom en metode der barna selv løste oppgaver som involverer tall, former og bokstaver via en elektronisk web-portal. Resultater viste at en relativt høy andel av barna i vår studie gjenkjente mange av bokstavene, tallene og de geometriske figurene. Allikevel var det noen variasjoner i utvalget. Spesielt fant vi relativt stor variasjon mellom barnehager. Resultatene er diskutert i forhold til et stadig økt fokus på tidlig intervensjon.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherUCN Forlag (University College Nordjylland)nb_NO
dc.subjectbarnehagenb_NO
dc.subjectbarnnb_NO
dc.subjecttallnb_NO
dc.subjectbokstavernb_NO
dc.subjectfigurernb_NO
dc.subjectgeometrinb_NO
dc.titleBokstaver, tall og geometriske figurer i barnehagen-preliminære resultater fra en pilotstudie seks barnehager: En ny vurderingsmetode?nb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280nb_NO
dc.source.pagenumber22-29nb_NO
dc.source.journalCepra-striben : tidsskrift for evaluering i praksisnb_NO
dc.source.issue19nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel