dc.contributor.author | Ringvoll, Mette | |
dc.contributor.author | Jansen, Tommy | |
dc.date.accessioned | 2016-03-29T13:59:14Z | |
dc.date.available | 2016-03-29T13:59:14Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.issn | 0806-8348 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2382904 | |
dc.description.abstract | Dette er et notat fra et prosjekt som har vært gjennomført i et samarbeid mellom Hamar
Katedralskole og Høgskolen i Lillehammer – barnevernpedagogutdanningen. Prosjektet har
pågått i to perioder, i 2012 og 2013. Hvert høstsemester i disse to årene, har fire av våre 3. års
studenter vært ved Hamar Katedralskole i praksis. Hver periode har vært på ca 16 uker.
Vi vil forsøke å gi et innblikk i prosessen som har foregått fra den første henvendelsen og til
prosjektets slutt. Her vil vi legge vekt på hva studentene gjorde og deres beskrivelse av møtet
med elevene og utfordringer i praksisperioden. Videre vil vi beskrive og diskutere vår rolle
som veiledere og utfordringer i gjennomføringen av prosjektet sett fra vårt ståsted som
veiledere – og refleksjoner over erfaringer vi har gjort i forhold til gjennomføring av liknende
praksisprosjekter. | nb_NO |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Høgskolen i Lillehammer | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | Arbeidsnotat;211 | |
dc.subject | Miljøarbeid | nb_NO |
dc.subject | drop-ut | nb_NO |
dc.subject | Videregående | nb_NO |
dc.title | Videregående skole som praksisarena - med fokus på forebygging av drop-out | nb_NO |
dc.type | Working paper | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Social work: 360 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 30 | nb_NO |