Blar i Master i sosialfaglig arbeid med barn og unge MASBU på tittel
Viser treff 109-114 av 114
-
«Være snill og forståelsesfull»: enslige mindreårige asylsøkere i møte med innføringsklasse
(Master thesis, 2020)Etter ankomst til Norge får alle enslige mindreårige asylsøkere (EMA) i grunnskolealder opplæringstilbudet mens asylprosessen pågår (jf. Opplæringsloven § 2-1). Det er gjennomført en god del forskning både nasjonalt og ... -
Å by på seg selv : Hvilken betydning vektlegger miljøterapeuter som jobber med ungdom i psykiatri sine personlige erfaringer i utøvelse av miljøterapi?
(Master thesis, 2012)Det denne studien viser er at informantene ser betydningen av å bruke personlige erfaringer som viktig og betydningsfullt for å komme i relasjon til ungdommene. Funnene viser også at flere informanter har et tydelig ... -
Å finne hverandre på godt og vondt : tenåringsjenter, psykisk helse og sosiale medier
(Master thesis, 2014)Oppgavens tittel: Å finne hverandre på godt og vondt – tenåringsjenter, psykisk helse og sosiale medier. Hensikt: Oppgaven har til hensikt å belyse fenomenet; tenåringsjenter, psykisk helse og sosiale medier. Jeg ønsker ... -
Å lykkes på skolen – er å lykkes i livet
(Master thesis, 2011) -
Å være pappa etterpå: Om skilte fedres rolleforståelse etter samlivsbrudd i et postmoderne samfunn
(Master thesis, 2012)Denne masteroppgaven handler om hvordan skilte fedre forstår sin rolle som deltidsforelder i det postmoderne samfunnet. Oppgaven har som mål å undersøke hvordan det er å være pappa etter samlivsbruddet. Dette ses i lys ... -
"Øving gjør mester" : Gausdalsmodellens betydning for motorisk kompetanse og læring på 1. trinn
(Master thesis, 2016)Bakgrunn: Gausdalsmodellen er et tilbud om motorisk aktivitet for alle barn i barnehagene i Gausdal kommune. Denne oppgaven ser på effekten av tiltakene i modellen. Problemstilling: På hvilken måte bidrar Gausdalsmodellen ...