Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSvalsrød-Guttormsen, Ida
dc.date.accessioned2017-09-13T14:01:02Z
dc.date.available2017-09-13T14:01:02Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2454580
dc.descriptionBacheloroppgave i serviceledelse og markedsføring 2017nb_NO
dc.description.abstractTeamet i denne Bacheloroppgaven er hvordan sosiale medier kan brukes til relasjonsbygging. Ved å se på hvordan KappAhl i dag bruker sosiale medier, og hva pensumlitteraturen og vitenskapelige artikler forklarer om fenomenet, har jeg kunne kommet frem til en konklusjon over hvordan man kan bruke sosiale medier til relasjonsbygging. Forskningen i denne Bacheloroppgaven er basert på kvalitative intervjuer, og et dokumentstudie. Ved å intervjue 3 fra ledelsen og 3 fra butikk, har jeg fått snakket med de ansvarlige for sosiale medier, og informanter som kan forklare hvordan dette påvirker deres arbeidshverdag. Teorigrunnlaget for denne forskningen er i all hovedsak kunderelasjoner, kommunikasjon, kundetilfredshet og sosiale medier. Relasjonsbygging er kjernen i oppgaven, og hvordan dette kan foregå på sosiale medier. I teorikapitlet foreligger også en presentasjon av KappAhl, og hvilket marked de operer under. Analysen og resultatkapitel bygger på denne teorien, men også en del ekstern teori, og statistikk fra tidligere studier. De viktigste funnene i forbindelse med relasjonsbygging i sosiale medier viser at ved å høre på kundens stemme, være empatisk og ydmyk vil man komme langt. Fokuset på å være på sosiale medier for å gjøre hverdagen til kundene enkelt, og at det å komme i kontakt med bedriften bør oppfattes som lettvint. Når denne kundekontakten er opprettet må bedriften svare raskt og serviceinnstilt. Dette resulterer i en økt kundetilfredshet, som gir mer lojale kunder som ønsker å engasjere seg i bedriften, og som dermed også føler de har en nærere relasjon til bedriften.nb_NO
dc.description.abstractEngelsk sammendrag (abstract) Social media has gone from being a platform where the main focus has shifted from communicating with family, friends and acquaintance, to become an arena in which we also interact with businesses. Customers are seeking information about products and companies in social media. In general everything is more accessible for customers, through social media. Social media never closes, and the customers expect the same from the businesses. And it is important for the companies that choose to participate in social media, to be aware of these expectations. During this research and study, I got an understanding of how KappAhl can use social media for relationship building purposes. KappAhl stands as a key company in the textile industry in Norway, and it´s was interesting to see how they can use social media to get more satisfied and loyal customers. The main founding’s in this study is that by listing to the customers, KappAhl can achieve far more satisfied customers, then before. Communicating with customers through Facebook has to be done fast and precisely, and the business has to answer each and every one of them.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectmarkedsføringnb_NO
dc.subjectserviceledelsenb_NO
dc.subjectkappahlnb_NO
dc.subjectrelasjonbyggingnb_NO
dc.subjectsosialenb_NO
dc.subjectmediernb_NO
dc.titleHvordan kan KappAhl bruke sosiale medier til relasjonsbygging?nb_NO
dc.title.alternativeHow can KappAhl use social media to build relationships?nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Statsvitenskap og organisasjonsteori: 240::Offentlig og privat administrasjon: 242nb_NO
dc.source.pagenumber71nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel