Bøker og bokkapitler / Books and book chapters
Nye registreringer
-
Fargespill i kulturskolen: Med lisens til å inkludere?
(Chapter, 2023) -
Religionsrett, norsk lov og menneskerettigheter. Innrettet mot offentlige institusjoner, prestetjeneste og tros- og livssynstjeneste
(Religionsfag Profil;, Chapter, 2023) -
Social Movement Communication as Democratic Innovation: The Alta Conflict 1970–1982 (print version)
(Chapter, 2023)How can lobbying and influence be useful not only for those who already are powerful, but also for the empowerment of the disempowered? Thus, how may we democratise control over the means of rhetorical power? An answer may ... -
Navigating Hostile Environments: Refugees' Experiences in Higher Education Institutions in Western Countries
(Chapter, 2023)Many refugees are motivated to pursue higher education in host countries. However, they face a myriad of challenges in their trajectories in higher education systems. Some of these challenges include absence of alternative ... -
Looking Beyond the Bigger Picture: Implications of Classroom Micro-Level Activities for the Inclusion of Refugees in Education in Host Countries
(Chapter, 2023)Many forcibly displaced children arrive in Western host countries and are in education systems. However, little is known regarding the implications of micro or classroom activities for the inclusion of students from refugee ... -
Funding models of Inclusion in an international perspective
(Chapter, 2023)European policies on inclusive education show a general trend from a focus on disability and Special Educational Needs (SEN) towards a focus on the development of quality education for all learners (Meijer/Watkins 2016). ... -
Fritidsbygg i fjellområdet – en egen boligstruktur?
(Chapter, 2021)There are as many leisure and second homes in the mountainous region of Southern Norway as there are primary detached house residences, and since 2000, more than three second homes have been built for every detached house. ... -
Crowdfunding in the Cultural Industries
(Chapter, 2020) -
Praksisnær undervisning med simulering og rollespill
(Chapter, 2020)Simulation in education involves creating situations that are similar to events, rituals and routines performed in the workplace – or in therapy, consultation, conflicts or similar situations. One recreates as many conditions ... -
Samarbeid mellom forskere og medforskere : Erfaringer fra et prosjekt om brukermedvirkning i velferdstjenestene
(Chapter; Peer reviewed, 2019)I dette kapitlet formidles erfaringer fra samarbeid mellom forskere og medforskere i forskningsprosjektet «Brukermedvirkning – fra politikk til praksis». Målsettingen med prosjektet var å undersøke hvordan målet om ... -
Forskning med nye aktører: Forskningskvalitet og nytteverdi
(Chapter; Peer reviewed, 2019)Hensikten med kapitlet er å gi økt forståelse av hvordan forskningskvalitet og nytteverdi kan begrepsfestes og evalueres når brukerne blir samprodusenter i forskning. To hovedspørsmål stilles: Hva kjennetegner forskningskvalitet ... -
Luther i læreboka: Luther-bildet i grunnskolens lærebøker – kontinuitet og endring
(Chapter, 2019)Korleis har Martin Luther vore framstilt i norske religionslærebøker for grunnskolen? Artikkelen undersøker Luther-biografiane i eit breitt utval lærebøker gjennom ulike skolehistoriske epokar, både tekst og bilde, spør ... -
Samproduksjon i forskning - hva er det, og hva innebærer det?
(Chapter; Peer reviewed, 2019)Det er i dag økende krav om og forventninger til at brukerne av forskning skal gis innflytelse over forskningen gjennom å involvere dem i forskningsprosessen. Ikke minst gjelder dette på helse- og velferdsområdet. I dette ... -
Passive permissives: Being let and allowed
(Chapter, 2018) -
Applying the Organizational Centaur Theory on Boundary Spanners in Demanding Situations
(Chapter, 2018)The aim of the present study was to compare the existing conceptualization of the dual nature of organizational centaurs to discover what could be found in an investigation of organizational contexts characterized by risky ... -
Genetic diversity in small populations
(Chapter, 2018)