Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHjertaas, Ida Skolsegg
dc.date.accessioned2019-10-01T12:40:37Z
dc.date.available2019-10-01T12:40:37Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2619635
dc.description.abstractTv-mediet og tv-markedet er stadig i endring, der nett-tv satsninger og strømmetjenestebruk øker som aldri før. Med bakgrunn i vår tids teknologiske utvikling benytter nordmenn i alle aldere seg av tv-innhold på stadig nye plattformer. Strømmetjenester er nødt til å henge med i denne utviklingen om de skal være med i konkurransen om brukerne. NRK og TV 2 er Norges to ledende kringkastingskanaler, som begge har utviklet egne strømmetjenester: NRK TV og TV 2 Sumo. Formålet med denne masteroppgaven er å presentere et situasjonsbilde av dagens tv-situasjon, med fokus på hvordan NRK og TV 2 tilpasser seg endringer og forholder seg til konkurranse nasjonalt og globalt. Fokuset i oppgaven er å kartlegge hvilke strategier NRK og TV 2 benytter for å være med i kampen om brukerne, først og fremst når det gjelder tv-tilbud på nett. Strategiene formidles gjennom en komparativ analyse av to semi-strukturerte intervjuer, gjennomført med én informant fra NRK og én fra TV 2.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherHøgskolen i Innlandetnb_NO
dc.titleTV-mediet i endring – NRK og TV 2 i en strømmetidnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Humaniora: 000::Film- og teatervitenskap: 170::Filmvitenskap: 171nb_NO
dc.source.pagenumber116nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel