Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorVik, Stine
dc.date.accessioned2015-02-06T09:29:11Z
dc.date.available2015-02-06T09:29:11Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1890-9167
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/275531
dc.description.abstractTidlig innsats har fått en betydelig posisjon i det pedagogisk arbeidet i norske barnehager de siste årene. Ifølge nasjonale styringsdokumenter som beskriver tidlig innsats er bruk av standardiserte programmer og kartlegging for å identifisere og forebygge vansker på et tidlig tidspunkt i barns liv en del av satsingen(KD, 2006, 2008). Det er imidlertid reist kritikk av denne utviklingen(Arnesen, 2012; Hausstätter 2009; Pettersvold & Østrem, 2012). Artikkelen drøfter hvordan tidlig innsats i barnehagen kan tolkes i samsvar med barns rett til medvirkning. Videre diskuteres utfordringer for implementering av programmer for tidlig innsats i norske barnehager.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectPedagogikknb_NO
dc.subjectTidlig innsatsnb_NO
dc.subjectBarns medvirkningnb_NO
dc.subjectbarnehagepedagogikknb_NO
dc.subjectpedagogisk teorinb_NO
dc.titleBarns deltakelse og tidlig innsats: et pedagogisk bidrag til forståelse av tidlig innsats i norske barnehagernb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewed
dc.source.pagenumber1-13nb_NO
dc.source.volume8nb_NO
dc.source.journalTidsskrift for nordisk barnehageforskningnb_NO
dc.source.issue2nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Norge