• Rådgiveres opplevelse av sine muligheter til å finne egnede fosterhjem til fosterbarns behov 

      Martine Ilbråten Rustad og Ida Engen (Master thesis, 2022)
      Denne masteroppgaven handler om hvordan det oppleves å arbeide i en fosterhjemsomsorg med flere fosterbarn enn det er tilgang på fosterhjem. Følgende problemstillingen har blitt undersøkt: «Hvordan opplever rådgivere i ...
    • «Rådgiveres opplevelse av sine muligheter til å finne egnede fosterhjem til fosterbarns behov» 

      Rustad, Martine Ilbråten; Engen, Ida (Master thesis, 2022)
      Denne masteroppgaven handler om hvordan det oppleves å arbeide i en fosterhjemsomsorg med flere fosterbarn enn det er tilgang på fosterhjem. Følgende problemstillingen har blitt undersøkt: «Hvordan opplever rådgivere i ...
    • Samarbeid til elevens fordel 

      Rasen, Randi Berg (Master thesis, 2023)
      Målet med denne studien er å undersøke hvilke erfaringer grunnskole ansatte, pedagogisk- psykologisk tjeneste (PPT) og helsesykepleier har med å arbeide med samarbeid rundt elever som har skolevegring. Studien tar for seg ...
    • Ser du hva jeg sier? De minste barnas medvirkning i barneverntjenestens evaluering av hjelpetiltak. 

      Solheim, Reidun Marie Stamsø (Master thesis, 2024)
      Med ny barnevernlov, som trådte i kraft i 2023, ble barns rett til medvirkning i alle forhold som vedrører dem styrket. Mens dette tidligere først og fremst gjaldt barn over 7 år, har denne aldersbegrensningen i retten til ...
    • "Ta deg tid til å høre hva jeg tenker om det" Ungdommers stemme om foreldreveiledning 

      Lyseggen, Pia Jeanette; Duenger, Karoline (Master thesis, 2024)
      Norske myndigheter har i mange år satset på å utvikle foreldrestøttende tiltak som en del av det helsefremmende og forebyggende arbeidet for barn, unge og deres familier. Det er et mål for offentlige myndigheter at ...
    • «Ta deg tid til å høre hva jeg tenker om det» Ungdommers stemme om foreldreveiledning 

      Lyseggen, Pia Jeanette; Duenger, Karoline (Master thesis, 2024)
      Norske myndigheter har i mange år satset på å utvikle foreldrestøttende tiltak som en del av det helsefremmende og forebyggende arbeidet for barn, unge og deres familier. Det er et mål for offentlige myndigheter at ...
    • Tverrfaglig samarbeid -barnevernstjenesten og skolen 

      Kristine Sandøy (Master thesis, 2023)
      Denne masteroppgaven forsker på samarbeidet mellom barnevernstjenesten og skolen. Mange barn, unge og familier med sammensatte utfordringer og behov har kontakt med barnevernstjenesten i løpet av livet. Bakgrunnen for ...
    • Tverrfaglig samarbeid rundt barn og unge under 18 år med alvorlige psykiske helseutfordringer. 

      Mia Foss Birkeland (Master thesis, 2023)
      Folkehelseinstituttet og Ungdata viser til at det stadig står dårligere til med den psykiske helsen til barn og unge. Med jevne mellomrom beskriver media det økende omfanget av psykisk syke barn og unge, samt utfordringer ...
    • Ulike perspektiv på skulefråvær 

      Undheim, Marianne (Master thesis, 2023)
      Samandrag Denne kvalitative masteroppgåva sett fokus på korleis ein kan forstå skulefråvær ut ifrå ulike perspektiv. Eigen erfaring som LOS og forsking finn at skulefråvær i stor grad blir forstått via eit individperspektiv ...
    • Ut av klasserommet 

      Mæhlum, Alice Mellum; Aamodt, Anita (Master thesis, 2023)
      I denne masterstudien har vi valgt å skrive om uteskole. For oss betyr uteskole å flytte undervisningen ut av klasserommet. Uteskole gjøre undervisningen mer praksis nær og elevene får brukt hode, kropp og sansene sine. ...
    • Ut av klasserommet 

      Mæhlum, Alice Mellum; Aamodt, Anita (Master thesis, 2023)
      I denne masterstudien har vi valgt å skrive om uteskole. For oss betyr uteskole å flytte undervisningen ut av klasserommet. Uteskole gjøre undervisningen mer praksis nær og elevene får brukt hode, kropp og sansene sine. ...
    • Vi er bare mennesker vi også 

      Gudmestad, Lise Lorraine (Master thesis, 2023)
      Formålet med denne masterstudien har vært å undersøke hvordan skoleansatte jobber psykisk helsefremmende i skolehverdagen, og hvilke tiltak som gjøres i det forebyggende arbeidet. Bakgrunnen er at en har sett en økende ...