Blar i Brage INN på forfatter "Lervik, Monica Johannesen"
-
Blended Learning: How Teachers Best can Combine Different Ways to Interact Online
Lervik, Monica Johannesen; Haave, Hanne Marit; Vold, Tone; Ranglund, Ole Jørgen Stefferud; Holen, Stig (Journal article; Peer reviewed, 2017) -
Blended learning: How to combine different ways to interact online
Lervik, Monica Johannesen; Haave, Hanne Marit; Vold, Tone; Ranglund, Ole Jørgen Stefferud; Holen, Stig (Journal article; Peer reviewed, 2017)Adult students need to be activated and engaged to optimize a learning process (Knowles 1984, Rogers 2007). In online learning, it is challenging to obtain engagement and interactivity, even when combining asynchronous and ... -
Conditions for cooperating and dialogue through of utilization of technology in online education.
Lervik, Monica Johannesen; Vold, Tone; Holen, Stig (Journal article; Peer reviewed, 2018) -
Digital undervisning og annen digital samhandling under covid-19, hva er lært, og hva bør utvikles videre?
Madsbu, Jens Petter; Hole, Åse Storhaug; Myklebø, Sigrid; Syversen, Trine Løvold; Wedum, Gunhild; Hermanrud, Inge; Lervik, Monica Johannesen; Strand, Mona (Skriftserien;20/2021, Research report, 2021)Formålet med studien er å kartlegge studentenes opplevelse av egen studiesituasjon og læringsutbytte under nedstengningen på grunn av covid-19 i perioden medio mars til medio juni 2020. Mer presist er hensikten med studien ... -
Does one size fit all? Comparing video-feedback in two different courses
Vold, Aud Tone; Ranglund, Ole Jørgen Stefferud; Lervik, Monica Johannesen (Peer reviewed; Journal article, 2023)Several surveys show that students appreciate feedback on their assignments in order to learn more, and to understand more about their academic progress. In order to personalize the feedback, this has been recorded on video ... -
Flipped Gaming: The Teachers Role When Using the Students as Content Providers
Vold, Tone; Ranglund, Ole Jørgen Stefferud; Haave, Hanne Marit; Kiønig, Linda Vibeke; Venemyr, Geir Ove; Lervik, Monica Johannesen; Bakken, Bjørn T.; Bergum, Svein; Holen, Stig; Granlien, Petter; Klevhus, Henrik; Klevhus, Anders (Journal article; Peer reviewed, 2017)In order to activate students and make them active contributors in a class, the concept of “Flipped Classroom” has been used at several Universities, also at The Inland University of Applied Sciences Norway. Flipping the ... -
Hvilke pedagogiske utfordringer står foreleser overfor i nettundervisning framfor tradisjonell klasseromundervisning? En analyse på bakgrunn av sosiokulturell teori og Hattie.
Lervik, Monica Johannesen (Working paper, 2016) -
Lærersamarbeid, Er det forskjell på hvordan mannlige og kvinnelige lærere samarbeider?
Lervik, Monica Johannesen (Working paper, 2015)Dataene som presenteres i dette essayet kommer fra en stor kartleggingsundersøkelse gjennomført av SePU. Tema i oppgaven er: Lærersamarbeid, og problemstillingen vil være: Er det forskjell på hvordan mannlige og kvinnelige ... -
Opportunities and limitations regarding praxis in online education - three narratives
Lervik, Monica Johannesen; Holen, Stig; Vold, Aud Tone (Peer reviewed; Journal article, 2020)The corona crisis has challenged the academic organizations and their employees. In particular, the employees who have concentrated on live “performances” and live seminars have had to move to digital platforms. However, ... -
Post- COVID-19 pandemic education - the student perspective
Vold, Aud Tone; Lervik, Monica Johannesen; Holen, Stig (Peer reviewed; Journal article, 2022)The COVID-19 pandemic can be considered to be a long-term crisis and the outcome of such a crisis is depending on the decisions made during the crisis. As a Higher Education Institution, we are now at a crossroad regarding ... -
Redegjørelse for og drøfting av Aksjonsforskning og Hermeneutikk.
Lervik, Monica Johannesen (Working paper, 2013)Fra innledningen: Dette essayet tar utgangspunkt i et tidligere gjennomført prosjekt i emnet «praksisnær forskning». Det tidligere prosjektet gikk ut på å undersøke hvordan min undervisningspraksis påvirket studentenes ... -
Redegjørelse for og drøfting av hvordan en forsker kan utvikle en reflektert holdning til en egen forforståelse i kvalitativ intervjuing, i lys av Gadamer.
Lervik, Monica Johannesen (Working paper, 2015)I dette essayet vil jeg se på ulike forskningsetiske problemstillinger knyttet til forskerens forforståelse og fordommer i kvalitativ intervjuing. Jeg vil belyse problemstillingen med Gadamers filosofi og med begrepene ... -
Teacher motivation during the corona crisis, facing "black screens" and missing "watercoolers"
Vold, Aud Tone; Lervik, Monica Johannesen; Holen, Stig (Peer reviewed; Journal article, 2021)