• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Høgskolens publikasjoner / INN University - Publications
  • Andre publikasjoner / Other publications
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Høgskolens publikasjoner / INN University - Publications
  • Andre publikasjoner / Other publications
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lærersamarbeid, Er det forskjell på hvordan mannlige og kvinnelige lærere samarbeider?

Lervik, Monica Johannesen
Working paper
Thumbnail
Åpne
monica.pdf (1.233Mb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2381779
Utgivelsesdato
2015
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Andre publikasjoner / Other publications [66]
Sammendrag
Dataene som presenteres i dette essayet kommer fra en stor kartleggingsundersøkelse gjennomført av SePU. Tema i oppgaven er: Lærersamarbeid, og problemstillingen vil være: Er det forskjell på hvordan mannlige og kvinnelige lærere samarbeider?

Jeg ønsker å kommentere datamaterialet generert fra analyser uført i IMB SPSS, som er et statistisk datahåndterings -og dataanalyseverktøy. Videre vil jeg se på disse resultatene fra faktoranalyser, variansanalyser, regresjonsanalyser og reliabilitetsanalyser. Målet for essayet er å vise grunnleggende kunnskaper i lesing og tolking av statistiske begreper og framstillinger.

Avslutningsvis i essayet vil jeg diskutere datamaterialet og den informasjonen som kommer frem, med særlig vekt på om de tallverdiene som sier noe om forskjeller mellom mannlige og kvinnelige lærere måter å samarbeide på.

I dette datamaterialet blir lærerne bedt om å gi sin vurdering av følgende seks spørsmål om lærersamarbeid, og det er disse jeg konsentrerer meg om videre i essayet:

1. I denne skolen samarbeider vi lærere i stor grad om innhold og metoder i undervisningen.

2. I denne skolen støtter og hjelper lærerne hverandre for å forstå og løse problemer i klassa eller med elever som forstyrrer undervisningen.

3. Det er vanlig at lærere som har den samme klassa planlegger undervisningen i fellesskap

4. Lærerne er enige om hva som er uakseptabel elevatferd

5. Den enkelte lærer må i sin egen undervisning ta hensyn til andre læreres undervisning

6. På denne skolen er det et gjensidig forpliktende samarbeid mellom lærerne om de fleste forhold som vedrører undervisningen
Beskrivelse
Forskningsmetode i profesjonsrettede lærerutdanningsfag- kvantitativ metode, Høsten 2015

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit