Blar i Brage INN på forfatter "Mælan, Ellen Nesset"
-
Gutter og jenter i skolen: Faktorer knyttet til skolens læringskultur som er viktige for gutter og jenters læring og trivsel i skolen
Mælan, Ellen Nesset (Oppdragsrapport;3/2015, Research report, 2015-07-03)I denne rapporten presenteres resultater fra en kvantitativ studie som er gjennomført i Gjøvik kommune i 2011 og i 2013. Studien er en del av et større forsknings- og utviklingsprosjekt i Gjøvik kommune kalt «Gutter og ... -
Norwegian students’ experiences of homeschooling during the COVID-19 pandemic
Mælan, Ellen Nesset; Gustavsen, Ann Margareth; Stranger-Johannessen, Espen; Nordahl, Thomas (Peer reviewed; Journal article, 2021)Norwegian teachers and school leaders had to organise and provide homeschooling for their students from March to May 2020 due to the COVID-19 pandemic. A survey conducted in May 2020 examined lower secondary school students’ ... -
Prinsipper og prosedyrer for spesialpedagogisk hjelp og spesialundervisning – Telemark fylke
Nordahl, Thomas; Håland, Kjersti Sørmoen; Mælan, Ellen Nesset (Oppdragsrapport;7/14, Research report, 2014)Kommunene i Telemark har i likhet med en rekke andre norske kommuner, opplevd at andelen av barn i barnehage og elever i grunnskolen som mottar spesialpedagogisk hjelp og spesialundervisning, har økt de senere årene. Dette ... -
Relasjonsbasert klasseledelse: et komplekst fenomen
Aasen, Ann Margareth; Nordahl, Thomas; Mælan, Ellen Nesset; Drugli, May Britt; Myhr, Lars (Oppdragsrapport;13/14, Research report, 2014-12-12)Denne rapporten er et resultat av et FoU-prosjekt Senter for praksisrettet utdanningsforskning har gjennomført på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet. 9 skoler i Haugalandet har deltatt i prosjektet og har på den ene siden ...