Blar i Brage INN på emneord "funksjonsnedsettelser"
Viser treff 1-11 av 11
-
«Alle skal med!.. På en måte» En kvalitativ intervjuundersøkelse av firelæreresforståelse og opplevelse av inkludering
(Master thesis, 2018)Norsk: Dette er en masteroppgave i tilpasset opplæring ved Høgskolen i Innlandet. Problemstillingen lyder slik: Hvilke tanker og refleksjoner gjør lærerne seg om inkludering i skolen og hvordan opplever arbeidet med ... -
Arbeid for alle – en sannhet med modifikasjoner?: Muligheter og begrensninger i forhold til å ansette personer med nedsatt fysisk funksjonsevne i arbeidslivet i Fjellregionen
(Student paper, others, 2012)Norge har et økende behov for arbeidskraft. Deltagelse i arbeidslivet er et av de mest grunnleggende behovene et menneske har for å kunne dekke sine basisbehov og oppleve det sosiale fellesskapet som en jobb kan gi. Å delta ... -
Barnehagen som arena for intensiv habilitering. Hvordan fungerer barnehagen som arena for oppfølging av intensive habiliteringstiltak for barn med store funksjonsnedsettelser?
(Master thesis, 2007)Studien omhandler oppfølging av intensive habiliteringstiltak i barnehagen. Bakgrunnen for valg av tema er min interesse for habilitering som fagfelt, men også en spesiell interesse for et pilotprosjekt i forhold til ... -
Bruk av kjæledyr i helsefremmende aktivitet
(Bachelor thesis, 2012)Denne undersøkelsen omhandler bruk av kjæledyr i helsefremmende aktiviteter. Kvalitativ forskningsmetode med bruk av dybdeintervju av tre personer med funksjonsnedsettelse er blitt benyttet. Resultatene viser at dyr bidrar ... -
Disability and work Barriers to employment: A qualitative study on disability and experiences entering the labor market.
(Master thesis, 2016)Abstract: Purpose: The purpose of this project is to investigate the experiences of disabled people in the job search process using the social model of disability. Sample: This sample consists of seven people with ... -
Hvordan opplever elever med funksjonshemminger sin deltakelse i kroppsøvingsfaget?
(Bachelor thesis, 2017)Denne oppgaven tar for seg tilpasset opplæring og inkludering for elever med funksjonshemninger, og hvordan disse elevene opplever dette. Problemstillingen for denne oppgaven er: Hvordan opplever elever med funksjonshemminger ... -
Hvordan tilpasse undervisningen i kroppsøving for å skape inkludering av elever med funksjonsnedsettelser
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: «Hvordan kan tilpasset opplæring på kroppsøvingsarenaen skape et inkluderende miljø for elever med funksjonsnedsettelser?». Teori: Temaene tilpasset opplæring og ulike tilnærminger til dette samt ... -
Inkludering av elever med funksjonsnedsettelse i kroppsøvingsfaget
(Bachelor thesis, 2017)Teori: I teorikapittelet tar jeg for meg temaene inkludering, tilpasset opplæring, funksjonsnedsettelse, samt formålet med kroppsøvingsfaget. Metode: Her har jeg benyttet meg av et kvalitativt litteraturstudie. Resultat: ... -
Tilpasset opplæring for funksjonshemmede elever
(Bachelor thesis, 2016)Forfatter: Tonje Enkerud, Faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2016. Høgskolen i Hedmark, avdeling Elverum, folkehelsefag. Tittel: Tilpasset opplæring for funksjonshemmede elever. Problemstilling: Hvordan kan ... -
Tilpasset opplæring i kroppsøving for barn og unge med funksjonsnedsettelser - Case studie av to gutter med Cerebral parese
(Bachelor thesis, 2014)Forfatter: Eirik Amundsen, Bachelor i faglærer kroppsøving og idrettsfag, Høgskolen i Hedmark Oppgavetittel: Tilpasset opplæring i kroppsøving for barn og unge med funksjonsnedsettelser – case studie av to gutter med ... -
Tilpasset opplæring og inkludering for elever med funksjonshemming. Lett å snakke om, vanskelig å praktisere?
(Bachelor thesis, 2017)Problemstillingen for denne oppgaven er: «Hvordan erfarer lærere å tilpasse undervisningen og inkludere elever med funksjonshemming, og hvordan løser de dette i praksis?». Jeg har også valgt å ha med en underproblemstilling ...