• Betydningen av en annonses relevans på sosiale medier for kundeengasjement 

      Bergli Eriksen, Charlotte; Talgøe Hennie, Rebecca (Master thesis, 2018)
      Hensikten med studien er å belyse sammenhengen mellom annonsens relevans på sosiale medier og psykologisk engasjement, og om det videre har påvirkning på atferdsmessig engasjement. Bruk av annonser på sosiale medier er et ...
    • Digital annonsering av fast eiendom 

      Narbuvoll, Camilla; Brennodden, Marita (Bachelor thesis, 2016)
      Hensikten med undersøkelsen var å kartlegge om digital annonsering er fremtiden innen markedsføringstjenester for salg fast eiendom. På bakgrunn av at digital markedsføring i dag er på alles lepper og stadig flere bransjer ...
    • Digitalkommunikasjon i sosiale medier: Bedriftenes mulighet til å bli kjent med kundene slik at de kan utvikle produkter og tjenester kundene vil ha 

      Knutsen, Lena; Lang-Ree, Rita; Svendsen, Mia Helene (Bachelor thesis, 2012)
      Formålet med denne bacheloroppgaven er å finne ut hvordan bedriftene kan bruke Facebook til å kommunisere sine servicetjenester. Vi ser at dette kan besvares med hvordan Facebook benyttes rent teknisk, men vi har valgt å ...
    • Emosjoner i kundedrevet samskaping av tjenester 

      Tronvoll, Bård; Mysen, Tore (Journal article; Peer reviewed, 2017)
      Digitalisering av markedsføringskanaler sammen med ny teknologi gjør kunder i stadig større grad i stand til selv å velge ulike leverandører av tjenester og skape en opplevelse som er tilpasset egne ønsker. Kunden blir ...
    • Er redaksjonelle annonser mer effektive enn tilbudsannonser? 

      Sletten, Mona; Østby, Trond Inge (Bachelor thesis, 2011)
      Denne bacheloroppgaven har prøvd å finne svar på om redaksjonelle annonser er mer kostnadseffektive enn tradisjonelle tilbudsannonser. For å finne svar på problemstillingen, er det blitt hentet inn litteratur om temaet ...
    • Google anmeldelser: Brukergenerert innhold sin modererende påvirkning på kunders merkevareholdning og valg av restaurant 

      Vien, Bjørn Ronny; A. T. Lund, Marlene (Master thesis, 2020)
      Brukergenerert innhold blir stadig viktigere for virksomheter i den moderne tid, både for å tiltrekke seg kunder, gratis markedsføring og tilbakemeldinger. Merkevareholdning har lenge vært viktig i markedsføring og har ...
    • Hvilke faktorer påvirker gode kundeopplevelser, og hvordan opplever gjesten kurs- og konferansetilbudet ved Scandic Elgstua? 

      Millehaugen, Tonje Helene; Løkken, Tonje-Eilin (Bachelor thesis, 2016)
      Formålet med denne Bacheloroppgaven er å undersøke hva som påvirker gode kundeopplevelser, og hvordan gjesten opplever kurs- og konferansetilbudet ved et hotell som Scandic Elgstua. Studien ble utført med bakgrunn i nyere ...
    • Hvordan CSR-kommunikasjon påvirker brand equity hos unge forbrukere 

      Ventzel, Caroline; Zachariassen, Ida (Master thesis, 2021)
      CSR-kommunikasjon er en viktig del av virksomhetens markedsføring for å kunne vise til egen rolle som samfunnsaktør. Derfor er det viktig for virksomheter å fokusere på hvordan effektiv CSR-kommunikasjon formes og hvordan ...
    • Hvordan kan KappAhl bruke sosiale medier til relasjonsbygging? 

      Svalsrød-Guttormsen, Ida (Bachelor thesis, 2017)
      Teamet i denne Bacheloroppgaven er hvordan sosiale medier kan brukes til relasjonsbygging. Ved å se på hvordan KappAhl i dag bruker sosiale medier, og hva pensumlitteraturen og vitenskapelige artikler forklarer om fenomenet, ...
    • Hvordan skal megler markedsføre seg på visning? 

      Græsholt, Birgitte (Bachelor thesis, 2017)
      I denne oppgaven skal jeg undersøke om hvordan tillitsforholdet mellom megler og interessenter styrkes gjennom ulike faktorer. Jeg vil gjøre rede for disse faktorene og drøfte hvordan meglerne jobber for å opprettholde god ...
    • Innflytelse på eiendomsmegling som følger av den teknologiske utviklingen 

      Svensby, Askil; Chibssa, David G. (Bachelor thesis, 2017)
      Denne oppgaven omhandler teknologisk utvikling med fokus på markedsføring. Bakgrunn for valg av oppgave er på grunn av den oppmerksomheten som den teknologiske utviklingen har fått i media om dagen. Vi skal snart begynne ...
    • Kundeatferd og prosessflyt på Oslo S 

      Stubberud, Øyvind (Bachelor thesis, 2016)
      Hensikt - Målet med dette studiet har vært å undersøke kundeatferd gjennom NSB sin tjenesteprosess, her alle kontaktpunktene de møter fra billettbestilling til ombordomstiging på toget. Det er grunn til å tro at kundeatferd ...
    • Markedstenkning og skogsbasert reiseliv 

      Kleiven, Jo (Skriftserien;37/2019, Research report, 2019)
      Det viktige spørsmålet er ikke hvilken etterspørsel som finnes i dag for skogsbasert reiseliv og rekreasjon, men hva som vil være etterspørselen i framtiden. Kjennskap til sentrale markedsføringsbegreper kan kanskje være ...
    • Tenk PR i fjellregionen 

      Narjord, Bjørn Marius (Student paper, others, 2010)
      Norsk: Etter å ha arbeidet med kommunikasjon og PR både i offentlig og privat sektor tidligere, ønsket prosjekteier å etablere et PR-byrå i Fjellregionen. Her er markedet ganske åpent når det kommer til tjenester innen ...
    • Virksomheters bruk av sosiale medier - Et casestudie av en bank. 

      Bjørnstad, Pernille Lier (Master thesis, 2016)
      Norsk: Sosiale medier er nettbaserte tjenester der brukerne lager seg en profil hvor de kan dele informasjon, ha kontakt med folk og se hva andre deler (boyd og Ellison, 2007, s. 211). Facebook og Instagram er begge sosiale ...